Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ampsim løsning for android?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Hei. Ios har masse bra ampsimulator apper du kan bruke med en irig plugg, men ettersom min iphone er død skaffet jeg meg en samsung galaxy4. Er det noe slikt for android? Tenker kansje å få en ipad i fremtiden, men hadde og vert kult å hatt noe "på farten" med min android telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst grunnleggende problemer med lyd-driverne på Android plattformen. Det lages derfor svært lite realtime musikk-apps til Android.

Det er den eneste grunnen til at jeg gikk over til Iphone og ipad.

Det er mulig det har blitt bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg slik at det er selve plattformen som er vrien der. Det ble ikke tatt god nok høyde for slik bruk da plattformen ble laget, men etter sigende er det i ferd med å skje ting. Enkelte "fiklemiklere" har visstnok klart å koble USB- lydkort på et par nettbrett, men det er ikke noe man kan kjøpe enda.

Det er jo fint at det er en ting sånne halvspiste epleting er best på også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal gjøre tråden om til å handle om alternative løsninger så er Korg Pandora Mini ikke så dum. Mye billigere enn ny telefon eller nettbrett. Kjøpte min for noen hundrelapper på ebay. Låter bra til både gitar og bass. Tar absolutt ingen plass. Presetene er ubrukelige, men det er lett å skru seg frem til gode lyder.

PANDORA-MINI-NOIR-2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal gjøre tråden om til å handle om alternative løsninger så er Korg Pandora Mini ikke så dum. Mye billigere enn ny telefon eller nettbrett. Kjøpte min for noen hundrelapper på ebay. Låter bra til både gitar og bass. Tar absolutt ingen plass. Presetene er ubrukelige, men det er lett å skru seg frem til gode lyder.

PANDORA-MINI-NOIR-2.JPG

Ser ikkje så gale ut den! Skal sjå nermere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal gjøre tråden om til å handle om alternative løsninger så er Korg Pandora Mini ikke så dum. Mye billigere enn ny telefon eller nettbrett. Kjøpte min for noen hundrelapper på ebay. Låter bra til både gitar og bass. Tar absolutt ingen plass. Presetene er ubrukelige, men det er lett å skru seg frem til gode lyder.

PANDORA-MINI-NOIR-2.JPG

Hva i all verden for en gitar er det der? Den er jo... så pen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen alternativ løsning er en Korg SOS sound-on-sound recorder. Det er jo hovedsaklig en multispor opptaker, men den har hodetelefonutgang og noen innebygde effekter. I tillegg har den trommemaskin som kan være kjekt. Det er også mulig å justere avspillingshastighet, som jo er kjekt i øvingssituasjoner, hvis du har et backingtrack enten tatt opp fra cd eller har spillt inn ditt eget. Du kan også loope deler av sporet. Jeg har en slik som jeg har brukt en del i perioder. Personlig er jeg ikke superfan av de innebyggde effektene, men de gjør nytten. Har ikke testet pandoraen, men jeg vil tippe at de effektene er bedre og har mer justeringsmuligheter. Pandoraen ser også en god del mindre ut. En annen ting å være obs på er at SOS'en suger temmelig mye batteri, så vær forberedt på å kjøpe family-pacs med AA batterier ;-)

Det som er litt kult med SOS'en er at den i prinsippet har uendelig antall spor (ta opp ett av gangen). Hvert spor du tar opp lagres som en separat fil, men SOS'en lager også hver gang et stereospor hvor alle tidligere spor mikses med det du sist tok opp. Den trenger da aldri gjøre noe mer enn å spille av stereo-sporet og ta opp et nytt spor. Derfor blir den ikke tregere jo flere spor du har lagt på. Man kan imidlertid ikke mikse / justere lydnivået på individuelle spor i etterkant i SOS'en, men man kan jo eksportere alle sporene til f.eks Cubase og leke videre med dem der.

Om SOS'en fremdeles er i salg vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.