Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

erfaringer med line 6's HD floor-serie?


Straymond

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en HD 300 en periode, og brukte den i effektsløyfa på en røramp. Den fungerte helt greit, har mange ganske gode effekter, men jeg satt med et inntrykk av at den farget lyden litt mer enn jeg likte. Den er trolig ikke bygget spesielt for dette og jeg har inntrykk av at de fleste bruker den med ampsimulator-delen også(?)

Skal du bruke den med "ampsimulator" eller skal du ha den i tillegg til en forsterker (evt begge deler)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite digitalt som kan måle seg med analogt, bortsett fra når du legger 10000+ på bordet. Line6, boss, digitech, behringer, zoom, fender etc. Har samme problem, vreng blir for stivt og clean for sterilt. Av de nevnte er pod bean og hd500/500x ok, jeg synest hd300/400 var underkjent. Hadde vansker med å finne noen toner jeg var greit fornøyd med. Det lille jeg har fått testet av fender sine multifx brett var det positivt overraskende, men jeg har som sagt fått lite tid til å faktisk prøve produktene skikkelig ut. Av billige effekter foretrekker jeg zoom sine nyeste produkter, selv om de heller ikke er målbart med analoge forsterkersimuleringer.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD serien til Line 6 skuffa meg.

Overbevist om at de kunne kommet opp med noe mye bedre.

Problemet er vel at så lenge folk kjøper de er Line 6 happy med å repackage gammel teknologi.

Har flere av disse brettene på skolen jeg jobber.

Man kan selvsagt få de til å låte OK med endel skruing (Fabrikkprogrammene er håpløse)

Men de føles livløse og stive å spille på, kommer du fra en bra røramp tror jeg ikke du kommer til å bli helt venn med de.

De er billige da...

Edit: Hva med å kjøpe en brukt 11Rack isteden?

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analog teknologi har ikke endret seg på mange år, så man kan jo si at røramper er tidløse. Om 5 år låter rørampen like bra, men da finnes det gjerne noe helt nytt på det digitale markedet, og Line6 HD serien er blitt helt utdatert.

Endret av MacGyver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg bruker POD HD500 sammen med Line6's Dt25. Spilte på et middels stort sted forrige helg med et band der vi er to gitarister, andremann bruker

Mesa Boogie Express 5:50. Spiller Deep Purple, Thin Lizzy, Lynyrd Skynyrd o.l Jeg låt klart fetere og bedre, er grisefornøyd med oppsettet, og fikk veldig skryt for gitarlyden. Spilte forresten på mellom 2 og 3 i volum,og DT25 er på 25 W, så det er mye å gå på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.