Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Toveis-vender til delaypedal


Anbefalte innlegg

Etter et års tid med lagring har bryteren for true bypass/buffered bypass på min Subdecay Echobox tatt kvelden og forhindrer pedalen i å virke. Nå vil jeg kjøpe ny bryter. Men hva skal jeg kjøpe? Her er et par-tre bilder av herligheten (bryteren sitter der de seks knottene stikker opp omtrent midt i bildet):

2013-09-09194843_zps9f43fb7f.jpg

2013-09-09194820_zps6d3eb56e.jpg

2013-09-09194807_zps0a23c462.jpg

Jeg har kikket litt hos både Gitarist.no og Musikding.de, uten å egentlig bli særlig klokere. Elektronikk er ikke min forse, for å si det slik. Her er de to stedene jeg har kikket:

http://www.musikding.de/Toggle-Switches

http://www.gitarist.no/categories/pedaldeler-vendere

All hjelp tas i mot med takk og åpne armer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å "jokke" den frem og tilbake en 20-30 ganger?

Jeg vil tro det er en DPDT bryter du skal ha. Hvis bryteren har to posisjoner er nok det tilfelle. Hvis den har tre posisjoner på vipperen, dvs også en midtposisjon skal du i stedet se etter en av de som er merket "two poles (on-off-on)".

En annen ting du må ta stilling til er om du vil montere den rett til printkortet da kan du velge en av de DPDT bryterne som er merket "print". (ser ut som det er det som er gjort på din. Alternativet er ledning mellom bryter og printkortet). Jeg mistenker at fotavtrykket til de "seks knottene" er ganske standardisert, men om de avviker i fysisk plassering sånn at de ikke treffer hullene på printkortet må du kanskje trikse det til med ledning eller noe.

Jeg tipper denne er en kandidat:

http://www.musikding.de/Toggleswitch-DPDT-print

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å sende en mail til Subdecay ?

Jag har hatt noen problemer med pedaler tidligere, bl.a en EBS pedal med en skikkelig bråkete footswitch. Sendte en høflig mail til EBS og fikk en ny bryter i posten !

Ikke undervurder kundesupporten før du har prøvd ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante tanker her! Bryteren lar seg ikke "jokke", da den er helt løs. Den har nok fått seg en trøkk. Ikke noe "klikk" igjen.

Jeg skal fyre avgårde en e-post til Subdecay i tilfelle de er i det spandable hjørnet! Om ikke, virker bryteren fra Musikding til å være av rett sort.

Tusen takk for fine innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En liten oppdatering:

Fikk i går følgende e-post fra Amir på Subdecay:

That switch could work. We also can send you a new switch, you would have to de-solder the old switch from the board. (It will be a couple of weeks because we are in the middle of moving.) OR you could send it to us and I will replace it for you?
Thanks!

Slik service liker jeg! Men jeg har allerede bestilt venderen Loztboy anbefalte meg. Dersom den ikke skulle virke, skal Subdecay få lov til å sende en over dammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.