Gå til innhold
siimen

Axe FX 2 og kanskje MFC-101

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Axe FX 2 til å ha hjemme, og kanskje ta den med ut i blant også :D

Hvor bør man bestille disse om dagen? Helst skulle jeg hatt en brukt men er få av de på markedet virker det som.

Hvordan pris må jeg forvente på en Axe FX 2 ny?

Hvordan pris må man forvente på en MFC-101?

Hvordan oppgraderinger bør den leveres med? Det er lenge siden jeg satte meg mye inn i dette, men hvilken FW bør man ha og bør det være oppgraderte vifter etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en brukt fra eBay, eller fra g66. Er vel også mulig å bestille direkte fra Fractal om du bruker jetcarrier?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har kikka på g66 og det er vel det beste garantimessig i forhold til Fractal direkte.

Hvordan priser går disse for i Norge nå da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke ChristopherS på forumet her en tilsalgs da?

Edit: Axe altså.

Endret av Æljen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok tryggest å kjøpe fra G66 - de gir veldig bra oppfølging og service ved problemer.

Du må nok dessverre regne med ca 18-19000 for en ferdig fortolla inn til Norge.

Fotbrettet ca 5-6000.

Du kan selvsagt følge med bruktmarkedet og være heldig å spare noen tusen men de jeg har sett til salgs ligger ikke veldig mye unna nypris.

Du bør absolutt gå for AxeFx II - du trenger ikke tenke på hvilken modell og firmware .. alt av det kan oppgraderes.

Jeg gikk over til Axe for et par år siden og har ikke angra et sekund. Fantastisk sak ... både til hjemmebruk/studio/live.

Men klart jeg har ikke solgt alle rørampene mine ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips! Har fulgt med på bruktmarkedet litt og det virker som 15000kr for AXE FX 2 er vanlig bruktpris, og 5000 for MFC-101.

Det blir forresten ingen Ultra, har bestemt meg for å gå for den nyeste etter noen timer på youtube :P

Sender G66 uten tax eller med når de selger, slik at man betaler mva inn til Norge?

Endret av siimen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sender uten tysk MVA (19%), du får regning på norsk MVA (25%) fra fraktselskapet. Har nettopp vært gjennom samme greia. Ebay var like kostbart som G66, direkte fra Fractal var det venteliste. Brukt er nesten umulig å finne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sender uten tysk MVA (19%), du får regning på norsk MVA (25%) fra fraktselskapet. Har nettopp vært gjennom samme greia. Ebay var like kostbart som G66, direkte fra Fractal var det venteliste. Brukt er nesten umulig å finne.

Takker! :) Bare lurte på om jeg måtte slenge på mva på totalprisen fra G66 med tysk mva.

Hva ble totalen fra G66? Bestilte du med eller uten MFC-101?

Endret av siimen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! :) Bare lurte på om jeg måtte slenge på mva på totalprisen fra G66 med tysk mva.

Det er bare å ta Euro prisen som ligger på G66 web siden - trekke fra 19% - legge til 25%.

I tillegg kommer frakt (tipper ca 200 kr) og fortollingsgebyr (ca 200 der også)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med MFC-101 og en kabel (de hadde ikke rosa... :() ble totalen inn til Norge (eller vil bli) ca NOK 26-27k. Altså mer enn nok, og det fotbrettet trekker opp enormt. Jeg naila 10 kamper på oddsen og fikk dekt 99% av totalen, så jeg er ikke så nøye. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Da får jeg se hva det blir til videre herfra, mulighetene for å spare noen tusenlapper som kan legges i ett godt monitorsett for hjemmestudio er jo der :)

Hva synes forresten folket om MFC-101? Er boksen virkelig verdt pengene?

Endret av siimen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva synes forresten folket om MFC-101? Er boksen virkelig verdt pengene?

Ja så absolutt!

Har hatt mye forskjellige MIDI brett og Fractal brettet er det beste jeg har hatt.

Har man en Axe-FX II er det en no-brainer, seamless integrering og plug-and-play er stikkord her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jegsann!
      Selger min Ibanez RG570EX fra 2000/2001. Gitaren er i god stand og har nesten ikke vært brukt på 10 år. Noen små merker og litt slitasje i selve lakken har den da, men det var toppmodellen fra den product linen (generasjonen?) av RG-gitarer fra den tiden og kostet ca. 12.000 ny. Spørsmålet nå er hva jeg kunne forventet av salgspris... Er det noe marked for denne typen gitarer?
    • Av Jegsann!
      Hei, jeg eier en Mesa Boogie Caliber 50+ (6l6 versjon, Head + Rectifier cabinett) som jeg vurderer å selge og lurer på om noen her vet sånn ca. hva man kunne tatt for den. 
      Mangler litt info om kabinettet, der det står innerst i boden ?, men tror det er 4x12 Rectifier halfback. Ligner hvertfall.
      Ballpark?

• Av mr.sc
      hei, jeg har relativ liten anelse på gitar effekter. jeg fikk disse med på kjøpet en gang i tiden av en gitar.
      men siden jeg ikke bruker dem, har jeg lurt på og selge dem.
      eneste problemet er at jeg har ingen idee hva jeg burde ta for dem.
      alle har veldig lite bruks merker.
      FullTone GT-500
      Silver kiss MK2
      BOSS SD-1
      BOSS AC-3
      Voodoo Lab tremolo.
      BOSS BCB-60

• Av Ametyst
      Hei,
      Vi skal kjøpe gitar til 16-åring som har spilt aktivt på akustisk med nylonstrenger en stund (3 år). Ønsker seg nå gitar med stålstrenger. Vi ønsker at hun skal få en gitar som hun kan ha gleden av i mange år fremover.
      Hvor mye må vi betale for en gitar av god kvalitet (og fin klang)? 
      Er det noen merker som er å anbefale fremfor andre?
      På forhånd, takk for hjelpen:)
      Hilsen Ametyst
    • Av ariaboss
      Jeg har en PRS som jeg hadde tenkt til å bytte humbuckere på, og det er vanligvis grei jobb, men så fant jeg ut at rotary-switchen på prs bruker et lite kretskort. Slikt fiklearbeid tør jeg bare ikke å begi meg ut på. Jeg har ført alle kabler etc. og jeg vet hvor alt skal loddes. Er det noen som vet om noen som kunne loddet dette for en billig penge? Jeg bor i Østfold.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.