Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Palm muting på Sweet Home Alabama


GlobalRider

Anbefalte innlegg

Holder på å lære meg Sweet Home Alabama og lurer på dette med palm muting når jeg spiller på de åpne strengene.

Skal jeg først plukke strengen og så legge på handbaken når tonene skal stoppes, eller skal handbaken ligge lett oppå strengen slik at den slutter å vibrere raskere? Har googlet litt på Youtube, men de videoene jeg så på sa ikke så mye om det. Kom ikke klart frem.

Det føles mest naturlig for meg å plukke strengen og så legge på handbaken når tonen skal stoppe.

Har ikke tenkt så mye på palm muting før, men bør jeg bruke dette "alltid" når man spiller på åpne strenger så lenge det ikke står "let ring"?

Bruker man det også når man spiller akkorder? For eksempel når man går fra en A til en D så ønsker man jo ikke at A-strengen fortsatt skal vibrere når man spiller D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles mest naturlig for meg å plukke strengen og så legge på handbaken når tonen skal stoppe.

Da gjør du det ! :-)

Måtte spille litt på Sweet Home Alabama (introet) selv før å se hvordan jag 'muter' strenger ... Jag bruker en kombinasjon av di to "metodene" du nevner og så demper jag noe med venstre hånd ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.