Gå til innhold
Heilage

Tips til komponentkasser?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg på den tredje pappesken med komponenter og det er et sammensurium av poter, switcher, skruer, ledninger og annet ymse som er umulig å finne fram i.

Jeg ser altså etter noe å organisere alt sammen i, og lurer på om noen har spesifikke tips til noen. Vet de har noen på Clas Ohlson, og det blir nok en slik en med mindre jeg får et godt tips herfra

Skal gjerne ha plass til alt fra pickuper til små skruer. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke helt sansen for sånne kasser med "små ferdige" rom. Mye plass går vekk i luft når fire "spesialskruer" skal ha et eget rom.

Løsningen jeg har landet på er en ganske stor flat trillekasse (er vel meningen den skal kunne gå inn under sengen) med fire plastikk-trau (skoeske størrelse) i.

komponentene putter jeg i zip-lock poser - de jeg bruker er av litt stiv plast, så de holder formen. Posene står i skoeskene som i en arkivskuff. Skruer, muttere, knotter, jacks, transistorer, motstander etc. og det er oversiktlig å "bla igjennom". På den måten tar heller ikke komponentene opp unødvendig mye plass om det bare er noen få av de.

Endret av entoneskala

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder - det er enklere enn å forklare med ord. Ser forsåvidt at det er på tide å rydde i kassen, men skitt au.

Stor kasse fra Clas

Små plasttrau fra Nille

Røde plastposer fra Elfa. Kjøpte vel en 100 pack eller no sånt + at de selger komponenter i samme posene.

t_201398_P9085572.JPG

t_201398_P9085575.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder - det er enklere enn å forklare med ord. Ser forsåvidt at det er på tide å rydde i kassen, men skitt au.

Stor kasse fra Clas

Små plasttrau fra Nille

Røde plastposer fra Elfa. Kjøpte vel en 100 pack eller no sånt + at de selger komponenter i samme posene.

t_201398_P9085572.JPG

t_201398_P9085575.JPG

Det er noe lignende jeg har forsøkt på nå, men det blir ganske enkelt ikke ryddig nok for meg. Kanskje jeg er sær. :P

jeg skal straks kjøpe meg et par bokser som er ment til å ha fiskekroker etc i.. http://www.clasohlson.com/no/Gavia-slukskrin/31-5321 med flyttbare skillevegger blir det nok orden :).

Perfekt! Kompakte også, så de lett kan stues vekk når de ikke trengs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.