Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp tar imot signal, men null lyd


Straymond

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke helt uvanlig at sånne effekttransistorer kutter ut uten forvarsel når man skrur den på, og uten å lage noen ekle lyder eller noe som helst. På en bassting jeg har har det vel skjedd tre ganger, etter det jeg vet. Heldigvis er slike enkle å skifte, koster ikke stort og i det hele tatt en enkel fiks.

Har kikket på manualer, og har ikke klart å finne ut om det er tapping mellom forforsterker og sluttrinn, Hvis det er det, er det jo enkelt å koble til en linjeutgangstingtang, type teleføn, mp3spiller, kassettdeck, eller noe annet for å sjekke. Har man ikke det, og det er dødt,, så er det vel bare å kjøpe nytt.

Spider IV har jo kommet! 3 er dermed bare skrot. Send den ev., til meg. Jeg dekker porto.

I tillegg til tullekommentaren nederst, så må jeg melde at problemene med utgangstransistorer gjelder andre produkter enn Line6, men slikt er rimelig generisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe software eller noe av det digitale som har hengt seg opp da? Har ingen erfaring med disse forsterkerne, men kanskje en factory reset er verdt et forsøk?

http://line6.com/support/page/kb/_/amplifiers/spider-valve/video-tutorial-spider-iii-and-spider-valve-fa-r188?st=0#comment_0

Ellers ville jeg sjekket om det er lyd i hodetelefonutgangen og eventuelle andre utganger som f.eks. til effekt loop, bare for å få en ide om hvor tidlig i kjeden tystnaden oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.