Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er litt hekte på paisley tele`er, og siden jeg ikke har råd til en original 68/69, så måtte jeg lage min egen :)

Denne er laget på omtrent samme måte som en Crook tror jeg.

Startet å pusse og klargjøre kroppen. Limte deretter på tynn vinyl med mønsteret. Valgte denne gangen å bruke en kremfarget bakgrunn, og ikke blank som en annen jeg har bygget. Da lakket jeg først sølv metallic, og limte transparent mønster på toppen.

Anyway, valgte også å ta mønsteret på headstocken denne gangen.

Første lag med klarlakk ferdig!

cea0c0967df011e289bf22000a1fa4a9_7.jpg

Her er burstinga ferdig. Begynner å ligne noe nå!

e930956682a611e28f8322000a9f18ae_7.jpg

"Tinted" klarlakk er ferdig. Selvfølgelig ikke tinted under plekterbrettet - viktig detalj!

df890e02838811e2904b22000a1f8c1d_7.jpg

Her er headstocken ferdig pussa og polert - med logo.

7248dfa28b4411e2b56022000a9f1354_7.jpg

Her er den ferdig - som vanlig går jeg for en lett "aged" finish. Så litt krakkelering og et par velplasserte nicks & dings.

554880_10152652988215363_819469886_n.jpg

Neste prosjekt blir en sparkle tele tipper jeg ;)

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanonfett! Allparts-treverk eller? :)

Endret av KristianF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig lekkert!

Fagmann, eller amatør om jeg er så fri at jeg spør om det?

Den som legger på burst og ikke minst tint som det der har gjort det før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow! Ikke det at jeg er veldig fan av Paisley finish, men arbeidet her er jo simpelthen helt rått!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

James Burton ringte...

...og sa at det her ser fett ut, og at han derre Brad med cowboyhatten kan ta seg en bolle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall! Jeg er svak for paisley-tele'r (for så vidt litt for gitaristen med samme navn så lenge stort sett holder seg til å spille gitar).

Paisley på baksiden og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk folkens. Skal prøve å svare på alt her ;)

Ja, på denne er det en allparts fat som jeg har reshapa til en mer soft v. Syns fat-halsene har altfor mye skuldre, så tar alltid vekk en del av de. De trenger også en del båndarbeid o.l. for å spille optimalt, men ellers er de veldig bra altså.

Jeg er nok bare en fulltids gitarist som trengte en hobby, og da ble de finishing :) Starta for et par år siden, så har bygd en del siden det. Men jeg gjør alltid alt av finish, setup, båndarbeid, lage nut +++ selv. Og alt får stort sett en lett "aging" underveis ;) Er litt opptatt av å gjøre det sånn omtrentlig "vintage korrekt", så har gjort fryktelig mye research, hehe. Men det er jo halve moroa. Og seff, cellulose lakk ;)

Jaja, paisley på baksiden også.

Har et par bestillinger inne for tiden, bl.a. en svart nocaster-ish og midt 60s lake placid blue. Det er stor sett i teletype det går, men også litt i strat. Så ja, tenkte å ta opp litt bestillinger etterhvert, må bare bli ferdige med disse først. Men vil bare tweake litt til på paisley finishen først, har et par idèer om hvordan jeg kan forbedre det litt. Har også en veldig bra halsfinish på gang.

M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.