Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen med peiling på gamle gitarer?


Gisur

Anbefalte innlegg

Har fått et tilbud om å kjøpe en gitar, antar at den er fra 60/70tallet. Selgern har arvet gitaren så vidt jeg veit, og gitaren er helt uten navn eller serienummer som jeg kan finne i allefall.
Noen som veit hvordan man kan klare å finne frem til type og evt hva den kan være verdt!? Ser at det ligger ymse på finn med priser fra 1000.

http://www.guitarecollection.com/images/upload/musee/guitare_10224419818.JPG

noe i likheten av den her.
Skal se om man får tatt noen bilder å lasta opp i løpet av kvelden.

Setter pris på alle svar.
på forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er lik den på bildet du linker til, er det kanskje en Teisco e.l. Billige japanere som ble importert under mange forskjellige navn rundt omkring i verden. Vet ikke mye om markedsverdien på disse, men de ligger nok ikke veldig høyt i pris.

Som nevnt av flere; ta masse gode bilder av den aktuelle gitaren. Gjerne også av innmat osv. så får du nok bedre svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men jeg nå skjønner jeg ingenting her. :P Er det ikke en annen som selger gitaren, også vurderer gisur å kjøpe den?

Jo, men han lurer på hvilken gitar det er, og hva den evt. kan være verdt, slik jeg ser det. Og så sier at han kan ta bilder av den, så da kan man regne med at han har tilgang til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den avbildede gitaren er en Framus Golden Strato. tipper mid 60`s.

Framus har forøvrig begynt å lage reissue av den dog i Deluxe-varianten

http://www.warwick.de/en/Framus-Startseitenmenu--Products--Guitars-and-Amps--Instruments--Made-in-China--Vintage-Serie--5-slash-168-Golden-Strato-De-Luxe--6-string--Pictures.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar. Skjønner at folk leser like bra her som på andre forum, evt jeg som skriver dårlig.
JEg har fått et tilbud om en gammel gitar, har ikke bilde av gitaren akkurat nå men skal få tatt i løpet av helga forhåpentligvis. Sett over gitaren uten å kunne finne serienummer eller merke, navn eller noe slags form for skrift.
Tilgang til gitaren har man, kollega som selger. Han skulle få sendt over noen bilder i løpet av kvelden men. jeg har tilbudt han 1500 usett. om det er bra eller dårlig vet jeg ikke, værstefall kan det jo være noe gammel sjarm og henge på veggen og klimpre litt på av og til! :)
Mer info kommer! ;)

igjen takk for alle svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.