Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jem 777 på plass i familien.


stensen

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva som er galt med meg. Men jeg er helt i transe hver gang det er en Jem på vei. Og det blir enda verre når jeg starter renoveringen. Kan holde på i timevis. Ble en del små fiks av sprekker og hakk med blanding av to farger gul negllakk.

Og den vanlige demontering og rensing av tremolo. Og nå fremstår gitaren svært mye bedre en bildene på Ebay. Heldigvis for meg, ellers hadde jem,n havnet hos en rik amerikaner.

Tar gjerne imot tips hvis noen vet om den rosa Jem SK eller grønne Jem LNG til salgs.

post-7278-0-00472800-1378303137_thumb.jp

post-7278-0-59387300-1378303145_thumb.jp

Endret av stensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare _litt_ misunnelig..

Hvis jeg husker rett, skrev du en gang noe om å "poppe" opp bulker med loddebolt og fuktighet, og mener du refererte til en YTvideo. Jeg har lett, men finner den ikke. har du en link?

Finner ikke linken jeg heller. Men det er bare å holde en våt fille på hakket og sette loddebolten på den. Men bare kort tid av gangen. Den varme dampen skal da få treverket til å reise seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare _litt_ misunnelig..

Hvis jeg husker rett, skrev du en gang noe om å "poppe" opp bulker med loddebolt og fuktighet, og mener du refererte til en YTvideo. Jeg har lett, men finner den ikke. har du en link?

https://www.youtube.com/results?safe=off&q=ironing+out+wood+dents+guitar&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.51495398,d.Yms,pv.xjs.s.en_US.M4-36_38X9A.O&biw=1241&bih=606&um=1&ie=UTF-8&gl=NO&sa=N&tab=w1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående steaming av tre, har sett videoen, og det er noe jeg har visst om lenge. Lurer litt på hvordan dette oppfører seg hvis det er lakkert treverk, og ikke bart tre, som det ble vist i videoen. Har du erfaring med det, Stensen? Har en kassegitar med tynn lakk på med et irriterende merke på.. :)

Har bare prøvd metoden på treverk uten lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.