Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G-Kid`s stæsj 04.09.2013


Hanspanzer

Anbefalte innlegg

Ingen fasit. Kan godt spille en hel konsert med en gitar eller bruke alle. Kommer litt an på dagsform og slikt.

Ok ! Det er jo noen ganske forskjellige gitarer det der ? Og jag regner vel med at dere prøver å ha sånn ca samme lydbilde fra konsert til konsert, eller ?

Har du da EN "magic preamp box" som du bruker til å "jevne ut" forskjellene mellom gitarene, eller justerer du alle pedalene "on the fly" ?

Eller sitter det i fingrene ?

Husker selv hur frustrert jag blev di gangene jag hadde SG:en (61 Ri med Lindy Fralins) og Telecasteren (RS Guitarworks med Lindy Fralins) med på spillinger ... En boks virket fint med knottene til høyre med telecasteren, men med SG:en måtte knottene stå litt sånn ... og den andre boksen virket ikke i det hele tatt med SG:en, men fint med Telen o.s.v ....

Men så har jag jo null tålmodighet, og elgitartonen min sitter definitivt ikke i fingrene ! :)

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ! Det er jo noen ganske forskjellige gitarer det der ? Og jag regner vel med at dere prøver å ha sånn ca samme lydbilde fra konsert til konsert, eller ?

Har du da EN "magic preamp box" som du bruker til å "jevne ut" forskjellene mellom gitarene, eller justerer du alle pedalene "on the fly" ?

Eller sitter det i fingrene ?

Husker selv hur frustrert jag blev di gangene jag hadde SG:en (61 Ri med Lindy Fralins) og Telecasteren (RS Guitarworks med Lindy Fralins) med på spillinger ... En boks virket fint med knottene til høyre med telecasteren, men med SG:en måtte knottene stå litt sånn ... og den andre boksen virket ikke i det hele tatt med SG:en, men fint med Telen o.s.v ....

Men så har jag jo null tålmodighet, og elgitartonen min sitter definitivt ikke i fingrene ! :)

Jeg har et par vrengbokser som er dedikert til de forskjellige gitarene, mest for å jevne ut volum, men hopper uten problem mellom de forskjellige gitarene uten at lydbildet forandrer seg til det ugjenkjennelige. Kanskje jeg er så heldig at tonen sitter i fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lenge siden jeg så og hørte dette bandet live, i Kristiansand. Og kan bekrefte at det ikke var spesielt merkbar lydendring ved gitarbytter! Og det var heller ikke et sinnsykt volum utav det stacket som GK brukte da, jeg stod ikke så langt fra høyttalerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.