Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi på Ibanez Roadstar II bass


Zo-So

Anbefalte innlegg

Var vel jeg som tok nok i og nevnte tre tusen. Trodde nok den var dyrere i sin tid. Men finner man den rette kjøperen som vil ha kraftig nok, så kan man få gode priser. Jeg har for eksempel gitt over tre tusen for et vrak av en Ibanezbass, en RB727. Kjørte til og med ens ærend til Oslo for å hente den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez hadde faktisk flere kule modeller på 80-tallet. RB850 feks. For ikke å snakke om Musician, som Sting brukte endel.

Det var ikke min mening å være partykiller her, men jeg synes endel av bassene fra 80-tallet er kraftig overpriset i dag, særlig i forhold til kvalitet. Den tiden var det fullt mulig å kjøpe seg en skikkelig dårlig bass til 3000, slik er det ikke i dag.

Men til 300 så er jo dette helt greit :)

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du sikkert rett i. Jeg må innrømme at jeg aldri har spilt på en av den modellen som nevnes, men på den annen side, enkelte betaler gode penger for å få ferdigslitte gitarer også, så man vet aldri. Ser man på Fenderstrater fra det som ikke akkurat er "gull- alder", så koster de også en del etter hvert. Finner man den rette kjøperen, så kan man være heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følgt litt med på Bayen på disse siden jeg av sentimentale grunner kunne tenkt meg en Blazer (som senere ble hetende Roadstar II 135 ett eller annet) elgit. og Buy it Now prisene er kunstig høye. De som blir lagt ut uten BIN går oftest for $150-200.

Fun Fact - Swiss Cheese gitaren til Ron Thal er nevnte Roadstar.

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde også en Squire P-bass her om dagen, husker ikke modellen, men den kosta rett over 3K, som var virkelig bra.

Nå har jeg eid P-basser av både Squire og Fender MIM, og etter mitt synspunkt kommer begge disse til kort for Ibanez'n både spill- og lydmessig. Den Yamahaen du linker til har jeg aldri prøvd, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Endret av Zo-So
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.