Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi på Ibanez Roadstar II bass


Zo-So

Anbefalte innlegg

Gjorde for en tid tilbake ett røverkjøp på en Ibanez Roadstar II bass. I følge serienr. er den produsert i Japan '88.

Er nysgjerrig på hva reell verdi på en slik bass ligger på?

Bassen er ikke noe glansbilde, men etter en liten puss, strengbytte og set-up ble den riktig fin å spille på. Lyden er også mye bedre enn forventet.

2iacqwy.jpg

Endret av Zo-So
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg hadde ikke forventet all verden og har heller ikke tenkt å selge den med det første. Jeg betalte 300kr for den, og det er en grei "nr.3 bass" som får henge i øvingslokalet, evnt. lånes bort til en ung håpefull rabbelistbassist ;) Noen som vet om modellbetegnelsen, er det en RB650?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men det kan likevel hende at din har halsplate som tilsier '88. Halsplatene er ikke alltid gode indikasjoner, men de gir en pekepinn på periode."

Det er halsplata jeg har sett på ja. Takker for info, og tar gjerne imot mer info hvis du sitter på viten :)

Uten å ville trampe på noens tær, så har jeg aldri vært særlig fan av Ibanez (da av nyere dato, og billig vare), men denne virker dønn solid må jeg si. I hvert fall verdt penga :)

Endret av Zo-So
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på stand. Jeg kjøpte en Roadster brukt i butikk til 2000. Det er en eldre bass med mer spesiell pickupløsning og burde være verdt mer enn Roadsteren din, men den var en ganske amatørmessig defret-jobb som trengte en ganske stor overhaling for å bli bra.

300 er røverkjøp, ja. Jeg tror kanskje alt over 3000 er for optimistisk. Jeg ville nok heller sagt 1500-3000. For å få mer enn 3000, så skal du virkelig treffe en spesielt interessert kjøper.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt hendene i en del Blazers som jeg mener Roadstar overtok etter en gang på åttitallet. Kanon instrumenter som jeg omtrent fikk kasta etter meg på nittitallet.

Mick Quinn fra Supergrass svor til P-bass-lignende Blazers, John Paul Jones hadde noe som så ut som Blazer eller Roadstar på Live Aid, Phil Lynott spilte på en Roadster. Hvis en kan se bort fra noe annerledes utseende, kan man få Fender-aktige instrumenter til en meget fordelaktig pris.

ysqa.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer enn 3 lapper, men feks denne: http://www.4sound.no/itempg.aspx?artno=271475

Denne Yamahaen har etter min mening både bedre lyd og spillekomfort.

Jeg prøvde også en Squire P-bass her om dagen, husker ikke modellen, men den kosta rett over 3K, som var virkelig bra.

Den Ibanezen kosta vel rundt 3k i sin tid hvis jeg ikke husker feil, og selv om kropp og hals var ok, så er etter min mening mikker og elektronikk i dag i en helt annen klasse.

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.