Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[43]Ukens låt!


Kian

Anbefalte innlegg

NB!! NY MIX MED SOLOGITAR NB!

Siden alle syntes det var så kjedelig og foreslo å legge på en liten melodi så har jeg endelig fått rotet meg til å gjøre nettopp det. Om det ble noe BEDRE er en annen ting.

Melodien er ett opptak uten noen editering, kun improvisert, og det er heller ikke mixet noe særlig. Brukte vel ca 40 minutter fra jeg tok opp til den nå altså ligger her :) Kanskje det gir en bedre helhet av låta. Jeg har brukt en Fender Stratocaster gjennom en Traynor YCR40 amp.

trykk her og hør:

http://www.bandrommet.net/musikk/demonsolo.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syntes lyden var litt brå på sologitaren om du skjønner hva jeg mener . Den stopper alt for kvikkt og er litt for tørr ...

Mye kul frasering innimellom . Noen steder er det litt lite vibrato , dette er spesielt på slutten , og på de "kortere slutt-tonene" , men ikke noe som er spesielt ille ... Er noe utight noen steder også men som sagt , ikke noe som gjør at det blir for ille . På slutten virker det som du prøver å spille noen hakk fortere enn du kan ;) hehe , ikke for å være frekk eller noe som helst , men det er kanskje like godt å droppe ?

Jeg syntes det var en fin solo jeg , tross noen små-glipp ... Bra spilt , keep it up :)

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man liker det tørt :) OG jeg er ingen kløpper på gitar lengre. Har ikke spilt gitar på 4 år egentlig. Bare likt litt innimellom. Men jeg har sagt opp jobben min for å flytte til hordaland. Det betyr at jeg er arbeidsledig fra mars til august (da jeg begynner i ny jobb der oppe som gitarlærer) så da får jeg mye tid til å øve igjen. Så da blir jeg nok mye mye bedre igjen.... bare jeg får øvd litt

og som du sier frasering er det jeg er flinkest til. Og det er også det viktigste synes jeg. Og det er mye vibrator der egentlig, men den forsvinner litt i gitarlyden av en eller annen grunn. må mixe den ordentlig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det viktigste...end of story :) Så enkelt er det. Du kan spille hvor fort du bare vil, eller treffe så mange riktige toner du bare vil...så lenge fraseringen ikke er tilstede så kan du bare glemme det. Derimot kommer du unna med mye ved bare å ha frasering å time inne

Problemet med klang er at det fort blir muddy og utydelig. Det er mer delay enn ekko her. men det merkes ikke andre steder enn i underbevisstheten for det ligger relativt lang bak i mixen...med vilje

Men huff...nå er det på jobb...blæh

Og...ikke for å være frekk (hehe) men det er ganske morsomt å høre en 17 åring (eller noe) si "keep it up" når jeg NESTEN har spilt gitar lenger enn du har levd (nesten) :) Gleder meg til å høre noe av deg fixer'n :)

(og nei det betyr IKKe at jeg er feilfri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ..

skal sjekke om jeg får tatt opp noe mer seriøst snart . :)

Får se . må jo tross alt lage noe først da :) hehehe .. Blir alt for ofte å sitte å skulle spille inn noe som jeg ikke har lagd ;) ...

Men ja , jobber med litt juleting nå , må bare skaffe meg en pod .. :)

Vi får se ;)

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.