Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[43]Ukens låt!


Kian

Anbefalte innlegg

Ja, da er det ukens låt nummer tre som skal ut!

Vi slipper til en låt som er laget av Vegar Øyfoss.

Dette skriver han i mail til meg:

"Det er en cover uten vokal av Sybias ”7 demons”. Det er kun ekte instumenter, og jeg spiller de alle selv, samtidig som jeg også er tekniker. Det er innspilt på øverommet vårt med en Roland VS2480CD harddisk opptaker. Som dere kommer til å høre så er jeg ikke akkuratt verdens beste trommeslager J Jeg spiller med den orginale versjonen av låta på hodetelefoner, så derfor hører dere at jeg henger veldig på trommene, jeg ville liksom spille litt fortere

Er spilt inn på en dag, og det dere hører nå er en Råmiks gjort på 30 minutter på hodetelefoner, så lydbildet er ikke akkuratt optimalt. På det meste er det 7 gitarspor samtidig, panorert rund omkring i lydbildet"

Du kan laste ned låta HER

jeg har gjort om linken til å gjelde versjonen MED "solo" - tHeMuTh|n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm. Dette var ikke så veldig spennende. Det hadde gjort seg om du i det minste hadde klart å harke opp et vokalspor. Det er viktigere enn både det andre, tredje, fjerde, femte, sjette og sjuende gitarsporet.

Og det er tydeligvis tynt med innsendte bidrag når man må ty til coverlåter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke synge. Tro meg, hadde du hørt det så hadde du bett om en UTEN :)

Jeg sendte den inn for å vise hvordan JEG liker å skru lyd og lage et lydbilde,siden jeg kommer med mange innsigelser mot dere andre :)

Spennende låt? nei, men eneste jeg hadde liggnde for øyebikket

Takker for interesse

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke trigga nei. Som sagt...jeg KAN litt lyd :)

*kremt*

Et billig Tama Swingstar med sånne billigcymballer :) Og det er kun SHURE mic'er (hører du gnome? *ler*)

God ide med gitarmelodi. Skal poste en så fort jeg har tid. Har VELDIG mye å gjøre fremover :(

skål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde være fin trening i å plukke detaljene som trengs for å få gitaren til å synge riktig.

Fin lyd på opptaket, bra jobbet!  Jeg ville vel tatt en titt på introen, den høres litt utight ut i mine ører, men ellers lite å utsette.

Den treningen fikk jeg for mange år siden. :)

Ja jeg vet at tak 5 er litt utight. Det kommer av at harddisk opptakeren sto i samme rom som opptakene ble gjort (i og med at det ble gjort i øverommet vårt *s*) og derfor var det litt vanskelig å høre trommeklikket i headsettet, fordi gitarforsterkeren sto like ved :)

I og med at opptaket KUN er gjort for å sette meg inn i opptakeren (var første gang jeg brukte den) så var det ikke noe poeng i å rette på timingen eller den skeive trommespillingen :)

Godt jobbe? Nja...det gikk jo fort å gæli. men det viser jo at med erfaring og litt kunnskap, og en som forstår seg på energi (se ny tråd straks under "Instrumenter") og mikrofonplassering så blir ofte greit nok, selv når det er mikset raskt på ett headsett

:)

Vegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å røske litt i detaljer:

Hvis du forlengst kan få gitaren din til å synge burde du også kunne holde time rimelig godt uten klikk. ;)

Men som du sa, det var vel litt fort&gæli dette, og som jeg sa syns jeg det låt ålreit bra uansett.

Ja men du vet, mennesker er ikke perfekte, ei heller jeg. Selv De store gitarguder spiller feil innimellom :) Jeg gadd bare ikke rette det opp *ler*

Men for å være seriøs så prøvde jeg å la gitarene (høyre venstre) spille mot hverandre rytmisk sett, men ... et øyeblikks ukonsentrasjon så...går det i dass :)

Vegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig kommer jeg alt for sent til å kommentere teknisk småplukk, men var ikke gærent det her, likte panoreringstanken du har hatt med gitarene. En vokal eller noe annet skøy hadde ikke vært dumt nei, det skal jeg vel si meg enig i. Bærer litt preg av at sangen mangler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.