Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup til Kramer Baretta II?


Aleine

Anbefalte innlegg

Tengte å kjøpe en ny pickup til en 80-talls gitar jeg har liggende.

Den låter horribelt som det er og jeg har en viss plan om å bruke denne live.

Har tengt på en Seymour Duncan SH-6B.

post-4002-0-22296400-1377893986_thumb.jp

Er det noen som vet om den vil passe siden det er skråstilt humbucker på denne?

Eller evt anbefale en god pickup til hardrock som passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er 80-talls rock du vil ha ut av gitaren så ville jeg anbefalt customcustom SH11, SH1 er jo også veldig klar og fin pickup, men for å få best of both worlds så ville jeg tatt den nye SH16. Hybrid av disse to. Forresten… ikke ta SH serie, bestill TB. Det har kun med spacing å gjøre, siden dette er floyd gitar så må den ha større spacing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er skråstilt spiller egentlig ingen rolle. Visuelt sett vil polene havne utenfor strengene, men på scenen under en konsert tror jeg ikke en eneste person i verden vil påpeke at "jo, det låter kult, men den humbuckeren som er 2 mm for bred/smal ødelegger opplevelsen totalt".

Gitaren er jo folkelig farget til å være en rockegitar. Gull og greier. Jeg hadde nok vært fristet til å bestille en grønn mikrofon med gullpoler, eventuelt en lukket humbucker med gulldeksel. Men jeg er partisk ovenfor det grelle og overpynta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra forslag her, Dimebucker har jeg hatt tidligere så jeg tengte å prøve noe nytt.

Var veldig nær å kjøpe DiMarzio Super Distortion, men så kom jeg over et sett med Seymour Duncan Black Winter som jeg kjøpte. Får jo bare brukt den ene nå, men kan jo kanskje flyttes til en annen gitar seinere. Litt gøy at den kun er lansert i skandinavia og at det bare er 10sett tatt inn til Norge.

Edit: Var visstnok ikke bare i skandinavia nå lenger :-)

Endret av Aleine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.