Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din delecaster


Birk

Anbefalte innlegg

747, fine strater altså! Hvordan vil du si fatboy plekterbrettet er i forhold til det av celluloid?

Og du har ikke tilfeldigvis kontaktinfo til han som lagde det? :)

Michael

Takk for det, Michael :)

Celluloid-brettet ser litt mer troverdig ut i fargen og har en litt mer ujevn og mindre glossy overflate. Det skulle jo bare mangle ettersom det er laget av samme materiale som man brukte på 60-tallet.

Når det er sagt, så synes jeg brettet fra Fatboy ser veldig bra ut det også. Det er veldig forseggjort i utformingen, bla. ujevne kanter, forlengede skruehull som skal simulere krymping ol. Etter endel bruk har overflaten raskt blitt mattere og blendet litt mer inn med resten av gitaren.

Skal se om jeg finner kontaktinfo til han karen i Canada. Mener jeg kjøpte via ebay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer min beibi, delecasteren :)

Mexico Tele, bytta ut bridge med Wilkinson vintage, messing sadler. Bare dette gjorde så utrolig mye for lyden!
Halspickup er en Kent Armstrong minihumbucker, da jeg ikke er særlig begeistra for halspickupene på Tele`r. Mulig jeg bytter den ut med en Strat pickup eller P90. Om jeg ikke adder en colisplit da. Time wil show...
I tillegg har jeg bytta jackplate til en Gibson`ish jackplate, da jeg liker å bruke vinklede plugger.

post-13044-0-17792400-1379273441_thumb.j

post-13044-0-67338900-1379273458_thumb.j

post-13044-0-99627900-1379273474_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen gitar! Rød kropp og gripebrett i lønn er klassisk :)

Hva synes du om minibucker´n så langt? Jeg har en Am Standard Tele jeg vurderer å sette noe liknende i. Har prøvd flere forskjellige vanlige Tele neck-pickuper og ingenting låter noe særlig bra.

Endret av 747
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine to partscastere.

Øverst: MJTele aged Strat (Musikraft hals og Wildwood kropp), plekterbrett og plastikk fra Fatboy, bridge og metall fra Callaham, tunere er Kluson Deluxe. Pickups er neck: Dimarzio Class of 55, middle: Fender CS 69 og bridge: Seymour Duncan SSL-5. Fender-logo kjøpt på ebay (knis).

Nederst: Fender Highway One kropp, Fender John Mayer hals, bridge er Super-Vee Bladerunner. Pickups er et sett med Seymour Duncan California 50´s SSL-1 loddet med blender pot. Plekterbrettet er ækt mint-grønt nitrocelluloid laget av en kar i Canada.

Begge låter bra, men er spesielt glad i den røde. Absolutt en av de best låtende Stratene jeg har hatt:-)

Sykt fin rødfarge på den stratten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen gitar! Rød kropp og gripebrett i lønn er klassisk :)

Hva synes du om minibucker´n så langt? Jeg har en Am Standard Tele jeg vurderer å sette noe liknende i. Har prøvd flere forskjellige vanlige Tele neck-pickuper og ingenting låter noe særlig bra.

Uvanlig. Fleste liker neckpickup men synes bridge kan være for bright.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvanlig. Fleste liker neckpickup men synes bridge kan være for bright.

Ja det er litt pussig. Jeg har konkludert med at det nok er gitaren som er "problemet". Har prøvd litt forskjellig i neck nå og alt låter litt ullent/filtrert og med lite "highs". Akkurat samme problem som med stock pickup som satt i. Kanskje du har løsningen du som er proff på området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke SteikBacon har noe lurt på lager så er Lindy Fralins "Blues Special" verdt å sjekke ut. Fin-fin neckpickup. Plasserer seg et sted mellom en tele- og strat-pickup. Låter fint og definert.

(Ellers syns jeg nettopp dette litt 'udefinerte' og 'muddy' er tøffe saker og det som definerer mye av tele-neck-soundet..., i tillegg så opplever jeg tele neckpickup mer sær på amper enn hva neckpickupen på en strat er...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen gitar! Rød kropp og gripebrett i lønn er klassisk :)

Hva synes du om minibucker´n så langt? Jeg har en Am Standard Tele jeg vurderer å sette noe liknende i. Har prøvd flere forskjellige vanlige Tele neck-pickuper og ingenting låter noe særlig bra.

Takker :)

Er rimelig fornøyd med den, låter fett. Savner en Strat-ish myd fra halspickupen (sikkert fordi jeg solgte Stratten tidligere i år) så derfor jeg kanskje bytter den ut med en singlecoil igjen, evt coilsplitter den.. Hvis ikke jeg heller kjøper en Strat ;)

Men er ganske kul lyd i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke SteikBacon har noe lurt på lager så er Lindy Fralins "Blues Special" verdt å sjekke ut. Fin-fin neckpickup. Plasserer seg et sted mellom en tele- og strat-pickup. Låter fint og definert.

(Ellers syns jeg nettopp dette litt 'udefinerte' og 'muddy' er tøffe saker og det som definerer mye av tele-neck-soundet..., i tillegg så opplever jeg tele neckpickup mer sær på amper enn hva neckpickupen på en strat er...)

Jeg liker ikke for bright neckpickuper, nettopp for det Truckstop nevner. Den kan skjære for mye gjennom sammenlignet med bridgepickup som ofte er spunnet hot (og dermed muddy). Man får dårlig balanse mellom de to. Men hater inderlig det muddy aspekteret på en neckpickup samtidig. Har "noe lurt på lager", men syns ikke det heller har vært vanskelig å finne gode neckpickup tidligere heller. Vet ikke om "blues" varianter er det jeg ville anbefalt, de er ofte hottere enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke for bright neckpickuper, nettopp for det Truckstop nevner. Den kan skjære for mye gjennom sammenlignet med bridgepickup som ofte er spunnet hot (og dermed muddy). Man får dårlig balanse mellom de to. Men hater inderlig det muddy aspekteret på en neckpickup samtidig. Har "noe lurt på lager", men syns ikke det heller har vært vanskelig å finne gode neckpickup tidligere heller. Vet ikke om "blues" varianter er det jeg ville anbefalt, de er ofte hottere enn andre.

Problemet er vel egentlig ikke at tonen blir for muddy, men at det mangler noe på toppen. I mine øyne skal en Tele klukke litt i toppregisteret. Det er vel blant annet konstruksjonen på bridge som bidrar til dette. Jeg har en annen Tele med Fender Nocaster-pickuper og den har en mer livlig og klukkete karakter enn nevnte gitar. Har prøvd Nocaster neck i Am Standarden også, men det hjalp lite.

Tonen er ikke dårlig, bare litt kjønnsløs og flat. I bridge har jeg satt en Fralin Vintage Hot, og den låter kanonbra. Kanskje denne gitaren egentlig prøver å komme ut av Esquire-skapet :)

Endret av 747
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.