Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din delecaster


Birk

Anbefalte innlegg

Jeg har flere delecastere, men starter med denne, som kanskje noen husker. Den trenger en service, da noe av lysanlegget er ute av drift. Ellers er den stabil og fin.

Hals preppet på Gitar Workshop, Iron Horse kropp, SD blades, løpelysanlegg fra en nisselue fra Europris, strobe fra NAF, stemmeskruer fra Sperzel og full "launchpad"- elektronikk. Ingen tonekontroll.

2013830_Glorocaster.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul gittar :) Er det bare meg eller er brua montert litt på skrå? kompensere for noe intonering?

Nope, den er ikke montert på skrå. Men sadlene er faktisk kompenserte, men kun hakkene til strengene som er kompenserte. De er ikke helt skrå slik som mange andre sadler er.

Btw, er det er mjt hals som står på nå? Det er iallfall ikke den jeg hadde på.

Endret av MAa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, den er ikke montert på skrå. Men sadlene er faktisk kompenserte, men kun hakkene til strengene som er kompenserte. De er ikke helt skrå slik som mange andre sadler er.

Btw, er det er mjt hals som står på nå? Det er iallfall ikke den jeg hadde på.

MJT ja. Allparts FAT i utgangspunktet, så det er nok å klipe i..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hals preppet på Gitar Workshop, Iron Horse kropp, SD blades, løpelysanlegg fra en nisselue fra Europris, strobe fra NAF, stemmeskruer fra Sperzel og full "launchpad"- elektronikk. Ingen tonekontroll.

Så glorete at den ligger helt på grensen (eller evt litt over/under) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste delecasteren som jeg har nå:

gitar_1.jpg

Kropp fra GFS, hals fra Mighty Mite - rigget som en Broadcaster/Tidlig telecaster. Har nå byttet oversadel på denne og satt den opp med 013 sett for slidebruk. Pickupene er no kjøpt på ebay som skal ha broadcaster spec.

En som jeg skrudde sammen, men byttet bort i en forsterker (men savner den innimellom):

gitar_7.jpg

kropp laget av ett stykke furu, grunnet med shellac og tynn nitro på toppen. Halsen er en 80-tall (F)ender. I bro en Fender CS og i hals en SD mini. Tror jeg så den til salgs her for en stund siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine to partscastere.

Øverst: MJTele aged Strat (Musikraft hals og Wildwood kropp), plekterbrett og plastikk fra Fatboy, bridge og metall fra Callaham, tunere er Kluson Deluxe. Pickups er neck: Dimarzio Class of 55, middle: Fender CS 69 og bridge: Seymour Duncan SSL-5. Fender-logo kjøpt på ebay (knis).

Nederst: Fender Highway One kropp, Fender John Mayer hals, bridge er Super-Vee Bladerunner. Pickups er et sett med Seymour Duncan California 50´s SSL-1 loddet med blender pot. Plekterbrettet er ækt mint-grønt nitrocelluloid laget av en kar i Canada.

Begge låter bra, men er spesielt glad i den røde. Absolutt en av de best låtende Stratene jeg har hatt:-)

9723317535_87ec7edd94_b.jpg

Endret av 747
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.