Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra kjøp?


Toul

Anbefalte innlegg

Hadde jeg hatt et lokale å ha kabinettet i, så hadde jeg uten tvil kjørt 4x12. Men til alt annet bruk så er 2x12 helt herlig. Låte kanon og grisehøyt.

MG-kabinettet låter vedig "smalt" og trangt. Kassen er mye mindre enn hva vanlige 412 er,virker som de har presset elementene helt inntil hverandre. Det har en negativ innvirkning på lyden.

Til 2k får du no ganske gode 2x12 kabinetter med V30-elementer. Sats heller på god lyd fremfor størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye gnål om 2x12", når ts ønsker 4x12" gitt.

Et 2x12 kab kan aldri erstatte et 4x12 kab, hvis det er det man ønsker. Eneste grunn til å velge 2x12 er den fysiske størrelsen, slik jeg ser det. 2x12 låter bra det, men en 4x12 utgave låter alltid bedre.

Nå er det sant som det sies, at du kan få et bedre 2x12 kontra 4x12 til 2000kr. Men igjen, det 1960 kabinettet på finn til 2000 er jo et røverkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye gnål om 2x12", når ts ønsker 4x12" gitt.

Et 2x12 kab kan aldri erstatte et 4x12 kab, hvis det er det man ønsker. Eneste grunn til å velge 2x12 er den fysiske størrelsen, slik jeg ser det. 2x12 låter bra det, men en 4x12 utgave låter alltid bedre.

Nå er det sant som det sies, at du kan få et bedre 2x12 kontra 4x12 til 2000kr. Men igjen, det 1960 kabinettet på finn til 2000 er jo et røverkjøp.

Det gjør i grunn du åsså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du tar grundig feil.

Opplever ofte 2x12" som tightere enn 4x12", selfølgelig en smakssak.

Å påstå at 4x12" alltid er bedre er vel som å si at lollipop er beste isen.

Skulle vel vært med en "slik jeg ser det" der også. Har enda tilgode å foretrekke en 2x12 for noe annet enn størrelse.

Men smak og behag selvsagt, finnes da de som synes Roland Microcube låter bra også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter, hvor er det du holder til? Jeg har et Marshall-kabinett av det jeg antar er omtrent samme kvalitet(Valvestate-serien) som du ihvertfall kan få prøve ut/ta med deg hvis du skulle finne det aktuelt.

Hva som er best av 212 og 412 er en annen diskusjon, og synes vel vi kan pense oss over på tips som går på gode 412 som alternativ til det trådstarter linket inn selv. Som flere andre har sagt, det 1960-cab'et på finn til to tusen er et godt kjøp, jeg hadde gått for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.