Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra kjøp?


Toul

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal du ha 4x12"? Har du for mye muskler, for mye plass osv?

Jada, jeg skjønner at du vil ha 4x12" på mannefølelsen, men til den prisen du setter så er det bare dumt å lete etter ett 4x12" kabinett. Du får jo faktisk et kurrant 2x12" kab til den prisen istedet for ett dårlig 4x12".

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

Første ampen min var mg100dfx og mg412. Kan si mange gode ord om det (spilte relativt høyt, liten størrelse 4*12 å være, så tøft ut når jeg var 16, var billig) men ikke hva lydkvalitet angår, det låt dass :)

Jeg ville heller kjøpt en bra 1*12 eller 2*12 kasse. Bedre kvalitet for pengene, og du vil sette pris på det når kassa skal flyttes på.

Hvilken amp skal drive kabinettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tenker ikke på at det er elementene i kabinettet som stort sett lager lyden, og det er der det først og fremst spares inn på kostnadene. Det er også slik at ulike "kvalitets-elementer" lager ulik lyd og passer ampen bra eller dårlig. Vel, billige kabinett har kanskje også begrensininger ifht. materiale, men likevel... Dette blir som så mye annet: smak og behag, og man kan risikere å bruke lang tid på å finne riktig kab/elementer til sin amp og sine preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stk for å flytte en 4x12??

Hadde en Mesa oversized 4x12 i mange år og bar den inn og ut, opp og ned trapper osv alene.

No Prob og jeg er ikke engang slående lik hverken He-man eller Conan haha.

Hakke gitarister lange seige muskler a Aph? :)

Skal sies at disse dager bærer jeg bare et 2U rack og av og til en aktiv monitor i andre hånda, blitt lat!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.