Gå til innhold
Polkagrisen

Hvilket pedalbrett

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Ser etter et pedalbrett. Har sett litt på et boss bcb 60, men veit ikke om jeg skal kjøpe det eller ikke.

Har (som vanlig) Et par krav

* plass til ca 5-6 pedaler

*medfølgende strøm

*Rundt 1. laken.

*helst med patchkabler

på forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt begge disse to brettene....

Anbefaler heller et brett med løs power-supply, Har hatt litt problemer med både støy og kapasitet på begge to.

Ville sett på et av de små T-Rex brettene heller. Og powersupply er det jo et hav av delte meninger om, men jeg har god erfaring med T-Rex sine, både Classic og Fueltank Junior. Og de kan festes med skikkelig borrelås under brettet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt begge disse to brettene....

Anbefaler heller et brett med løs power-supply, Har hatt litt problemer med både støy og kapasitet på begge to.

Ville sett på et av de små T-Rex brettene heller. Og powersupply er det jo et hav av delte meninger om, men jeg har god erfaring med T-Rex sine, både Classic og Fueltank Junior. Og de kan festes med skikkelig borrelås under brettet..

For en mer langsiktig løsning anbefaler jeg også å heller kjøpe noe a la Pedaltrain, og en ekstern strømforsyning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lett å snekre pedal train jr fra ikeareoler. Har selv oppgradert til den nye svarte t-rexen. Skjønner ikke hva en skal med noe dyrere/bedre enn det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg med på bruktmarkedet.

Jeg solgte nylig Pedaltrain mini m/T-Rex Fueltank jr for en tusenlapp samlet.

Helt perfekt for 5-6 bokser om de er i standard format.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maxbo har alt du trenger til pedalbrett. for under hundrelappen. Suppler med borrelåsbånd og spraymaling fra Biltema så er du home safe for en slikk og ingenting!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Boss bcb 60 et år eller noe sånt, og det funka greit så lenge du har pedaler ala Boss (!) og Marshall som bare trenger 9v. Jeg spiller en del live, og låsene på "kofferten" røk ganske fort under transport sammen med annet utstyr. Har man i tillegg litt særere pedaler, er ikke den innebygde strømforsyningen god nok, men til nevnte type pedaler og til bruk uten for mye transport sammen med annet utstyr, holder det nok en god stund.

Til budsjettet du nevner, er det et bra alternativ da det har innebygd strømforsyning, og patchekabler følger med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Cochran
      Hei,
      Jeg lurer på om det går greit å kombinere en Laney CUB 212R rørforsterker med en AlterEgo vintage echo x4 pedal?
      Denne forsterkeren: https://www.backstagemusikk.no/gitar/bass/forsterkere/laney-cub-212r-15-watt-2x12-reverb-110731-p0000489127
      Denne reverb pedalen: https://www.gitarhuset.no/produkter/effekter/multieffekter/tc-electronics/tc-electronic-alter-ego-x4-vintage-echo-tce-alteregox4-p0000010456
      Mine kunnskaper om utstyr er som dere forstår av spørsmålet av den ringe typen. Men jeg elsker å spille gitar.
      Jeg har en god Gibsom Les Paul gitar som jeg bruker sammen med dette utstyret, og som selvfølgelig er overkill for mine "skills"
      Men jeg har lurt på å selge Alter Ego pedalen, som jeg eide før jeg byttet ut den gamle marshall forsterkeren med Laney forsterkeren.
      Hva tror dere? Får jeg noe ut av pedalen sammen med rørforsterkeren, eller er dette en helt uvanlig kombinasjon?

mvh Cochran, E
    • Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Bendik1
      Vurderer å kjøpe en av disse:
      Carl martin Plexitone
      Fulldrive II Mosfet.
      Noen som har erfaring med disse eller evt har andre anbefalinger? 
    • Av AkE
      I nysgjerrighetens navn hvis du måtte velge 1 gitar, 1 forsterker og 5 pedaler for ett opphold på en øde øy, (ja, jeg ser for mye på youtube) hva ville du ha valgt og hvorfor? (og ja dette er for å få tips til hva mer jeg må kjøpe) 
    • Av areinhar
      Fant en flangerpedal under opprydning. En Electric Mistress De Luxe fra ca. 1979. Etter litt undersøkelser er dette versjon 1. Den bærer preg av bruk, men fungerer. Hva kan den være verdt?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.