Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stingray eller Marcus Miller jazz?


LarsOJ

Anbefalte innlegg

Godt spørsmål. Er ikke noe ekspert på elektronikk osv. Men jeg syns begge er pene å se på og liker lyden i begge. Liker også både fender og musicman spillemessig. Har hatt begge deler, så er egentlig bare ute etter andres synspunkter og erfaringer :). Har kikker litt på sandberg cali tm4 og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig nok har jeg to basser, en Marcus Miller og en Stingray. De er rimelig forskjellige basser, men likefullt gode begge to. Stingrayen er min favoritt av de to.

Det skal sies at min Stingray har to humbuckere dog, og ikke bare én. Det er nesten et must synes jeg, og jeg har brukt alle pickup-posisjonene til innspillinger. I tillegg til den klassiske lyden er det en litt mer nasal en, en veldig moderne tone, en som er litt jazz-aktig og en som er mer P-aktig. Jeg kan definitivt gå god for en dual humbucker Music Man, men om du skulle kjøpe en - vurder å kjøpe fra utlandet ettersom merket er steindyrt i Norge (jeg sparte 8000 på en gitar tidligere i år, og nevnte Stingray kom på under halv pris i 2008).

Én ting det er greit å merke seg er at en Stingray krever noe ryddigere teknikk enn en Miller. Det er strengt tatt ikke negativt for Stingrayen sin del, men bidrar i praksis til at man blir bedre teknisk. Ihvertfall opplever jeg det sånn.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Sandberg California PM 5-strenger. Har testet den opp mot både Fender Standard P og MM Stingray og er usikker på hvem jeg liker best. De er alle tre meget gode basser etter hva jeg kan forstå. Jeg er egentlig gitarist og synes det er fint å ha både P pickup og humbucker ettersom dette er min eneste bass. Jeg er knallfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.