Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Topp-ti-liste gitarprodusenter


SteikBacon

Anbefalte innlegg

Føler fort at det her blir et definisjons spørsmål.

da det ofte er større selskaper som eier de forskjellige merkene.

Ibanez merket eies jo av Hoshino Gakki som også eier Tama Drums.

Samtidig som Fender eier veldig mange andre merker som eksempel Gretch, takamine, hamer, ovation og en hel del flere.

det samme gjør også Gibson som også eier en hel del som Kramer og steinberger, samt en god del andre store istrumenter som baldwin pianoer

Så blir vel om man ser på det store felles bilde eller kun de repektive merkene :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å behandle begge deler i denne tråden? Begge deler er egentlig av interesse. Jeg har heller ikke oversikt over hvilke merker som er kjøpt opp av de større. Og "ti-på-topp" burde vel egentlig utvides. Men jeg tenkte egentlig på individuelle merker man finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en statistikk om antall solgt elgitarer i 2006. Så det er ganske masse som produseres. Det jeg lurer litt på er hvordan alle disse er oppdelt mellom merkene. At få store har kjøpt opp og eier mange mindre merker er forsåvidt også del av samme statistikk. Har noen her en nyere statistikk av solgte enheter?

USA 1 500 000

Japan 750 000

Tyskland 348 912

UK 450 000

Frankrike 273 100

Kina

Canada 200 000

Italia 60 000

Australia 90 000

Spania 30 000

Norge 20 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en statestikk som sa at Cort produserte 1/3 av alle gitarer som blir laget..

Det er ganske heftig, men jeg tviler egentlig ikke. De lager mye OEM i de rimelige prisklassene, og det er nok mange som spiller på Cort selv om det står noe annet på headstocken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.