Gå til innhold
lokmund

Line 6 DT25: erfaringer/innspill?

Anbefalte innlegg

Er en av mange som vurderer en rør-forsterker i heimen da jeg stort sett aldri blir helt fornøyd med typiske hjemme-amper. Tenker at dette er veien å gå, men valgene er mange og spørsmålene enda flere.

Har kikket en del på DT25 til Line 6 og syns den virker meget lovende! Problemet er vel at jeg ikke kjenner noen eller finner noen rundtom i Norge som enten eier en eller i det minste har prøvd en. Jeg liker det faktum at den er allsidig som fy, kan brukes som amp nr. 2 (eller 1 for den saks skyld) live og at den har "low volume mode", noe som mest sannsynlig må til i et 200 år gammelt trehus uten at ting begynner å ramle i stykker.

Er der noen her på forumet som har erfaringer eller tanker å dele rundt denne forsterkeren? Har lest på de fleste andre hjemmeamp-tråder, men kommer ikke frem til noe lurt. Eide i fjor en Orange Dark Terror som jeg solgte da jeg aldri ble helt fornøyd med lyden og den var ALTfor høy selv på 7,5 watt. Ja, jeg vet at DT25 er hele 25 watt, men low volume mode kompenserer for dette. For ordens skyld skal det nevnes at jeg ikke er særlig glad i Blackstar HT-5 (har ikke hørt eller prøvd den nye metall-versjonen).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har dt25, tipp og kabinett, og er strålende fornøyd med den. Det var en fantastisk forsterker til å begynne med, men etter oppdateringen er den blitt helt enorm. Jeg bruker denne over mesaen min, ihvertfall hverdagsbruk. Du trenger ikke å bruke low wolume mode til hjemmebruk, men den jobber jo best med litt volumet gjennom høyttalerelementet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reality check: Høy lyd høres bedre ut. Magien ligger i hvordan høyt volum virker inn på øret. Attenuator, powerbrake, loadbox, power squeeze,low volume mode, kall det hva du vil. Det blir småkaker i forhold hva volum gjør med kvaliteten i lydbildet en opplever.

Når det er sagt kan du få god lyd på små ampen, men det vil alltid være relativt til hvilket lydnivå du forholder deg til. Det beste er å spille så høyt du kan tillate deg selv og huset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en DT25, som jeg bruker sammen med en POD HD500. Er kjempefornøyd. Har topp+2 kabinett, noe som gjør lyden større og bedre. Spiller mye på low volume, og det låter sabla bra. Selvsagt ikke så bra som når jeg kan dra på litt, men funker helt fint til sitt bruk. Kjør på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.