Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid gas'et på en røramp, og valget falt tilslutt på en Marshall DSL40C. Kjempefornøyd:-). Den gjør det meste fra stuevolum m/ sovende barn, til å spille målinga av veggene hvis det behovet melder seg.

Om det er noe som er negativt, er det at reverben er meget svak, men dette var jeg klar over, så det var ingen dealbreaker for meg.

Dårlig iPadbilde:2013813_image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe av det jeg Gaser mest på nå er en DSL15. Dritkule amper, DSL serien er vel marshalls nye serie som erstatter MA serien?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt uklar, mente ikke DSL 401 og sånn :) Tenkte denne DSL serien. Altså DSL15c DSL50c DSL15h DSL50h DSL100h DSL100c osv... :) sikkert ikke riktig uansett da... hahah sorry, synes bare jeg har hørt noen si det

Endret av Magnus_SB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Magnus_SB: hvis du vurdererDsl15 combo'n ville jeg sett på denne (dsl40c) hvis jeg var deg. Mye pga fx-loop ikke er på dsl15 og at 15 watt'ern bruker clean og lead 2 mode'en fra denne. For meg er dette de to modesa jeg har brukt minst siden jeg fikk denne på fredag gullet ligger imo på crunch, (som du kan renske bra opp m/ volumknob og lead 1.

Kommer seff ann på hva slags tone du ønsker.

Endret av Gmal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! DSL 401 er en flott forsterker! :)

Dette er nok ikke en 401, men den relativt nye DSL serien:-). Flott er den dog:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jabadabadoo
      Hei, søker etter tips til en billig forsterker for å sjekke om interessen for gitarspilling er til stede. Har nå en Peavey Vypyr 30, men da jeg bor i blokk er denne blitt minimalt brukt. Føler jeg må ha lyden over det jeg føler er greit mtp naboene for at den skal låte bra. Dette er nok hovedårsaken til at interessen har dabbet av, og jeg håper en ny forsterker kan være bidra til at jeg tar frem gitaren oftere. Jeg leter etter noe jeg kan spille både clean musikk, samt låter med god vreng (Hardrock/Metal), samtidig som lyden ikke trenger og være alt for høy for og bli bra.
      Har sett litt på de små forsterkerne til VOX som ligger på rundt 3000,- men har ingen erfaring med disse... Noen andre som har?
      Har dere tips til en realistisk pris jeg kan få solgt Vypyr’en for?

• Av Cochran
      Hei,
      Jeg lurer på om det går greit å kombinere en Laney CUB 212R rørforsterker med en AlterEgo vintage echo x4 pedal?
      Denne forsterkeren: https://www.backstagemusikk.no/gitar/bass/forsterkere/laney-cub-212r-15-watt-2x12-reverb-110731-p0000489127
      Denne reverb pedalen: https://www.gitarhuset.no/produkter/effekter/multieffekter/tc-electronics/tc-electronic-alter-ego-x4-vintage-echo-tce-alteregox4-p0000010456
      Mine kunnskaper om utstyr er som dere forstår av spørsmålet av den ringe typen. Men jeg elsker å spille gitar.
      Jeg har en god Gibsom Les Paul gitar som jeg bruker sammen med dette utstyret, og som selvfølgelig er overkill for mine "skills"
      Men jeg har lurt på å selge Alter Ego pedalen, som jeg eide før jeg byttet ut den gamle marshall forsterkeren med Laney forsterkeren.
      Hva tror dere? Får jeg noe ut av pedalen sammen med rørforsterkeren, eller er dette en helt uvanlig kombinasjon?

mvh Cochran, E
    • Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Konrad
      Hei
      Ny mann på forumet.
      Har kommet over ett kabinett som heter 2053, i denne sitter det 1 stk 12tommer element i.
      2054 har 1stk 15tommer.
      Disse ble bare produsert i 73-74,såvidt jeg kan se.
      Noen som vet noe mere om denne/disse?

• Av Audun
      Denne hadde jeg for en god del år tilbake. Angret egentlig litt på at jeg solgte den. Vel, nå er den tilbake. En av de bedre Marshall-ampene på clean lyd, og tar pedaler godt. Vreng-kanalen er heller ikke ille. Forrige gang jeg hadde den, monterte jeg en pc-vifte under utgangsrør da de er montert horisontalt rett under printkort, og serien er kjent for problemer med overoppheting. Vifta er der fortsatt, og ampen funker helt strålende. Nå har jeg dog sett at noen anbefaler å heller montere en blikkplate over utgangsrørene, da det skjermer for varme som stiger opp til printkort, og samtidig lar røra jobbe seg gode og varme. Jeg vet ikke om det har noe for seg, men mulig jeg prøver det.
      Denne er en '95-modell. Som indikert er ampen på 60W, med 12ax7 preamprør og EL34 sluttrinnsrør. Høyttaleren er en G12 Celestion Heritage.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.