Gå til innhold
  • Bli medlem
DaViKING506

Teknisk problem med usb lydkort..HJELP!

Anbefalte innlegg

Heisann! Started en ny tråd jeg selvom problemet er mistenkelig likt,lol

Etter en stund ved å ta opp gitaren min via mikrofon teipet til forsterkeren, fikk jeg lyst

til å ha en mulighet til å ta opp gitaren min (med effekter) rett in in program.

Etter mye om og men gikk jeg for en guitar link usb fra behringer (er klar over at denne har fått

noe blandede anmeldelser, men fikk den ganske billig og tenkte å bruke den i guitar rig og lignende)

Har da fått den og installert det som fulgte med (driver til usb enheten+3 demoer fra guitar combo)

jeg fulgte instruksjoner nøye og føler alt er som det skal men..INGEN lyd!!

Jeg ser for meg at dette dreier seg om lyd-instillinger (altså hvor lyden skal komme fra, bearbeides av etc..) men instillingene mine ser ut til å være slik de skal..har en følelse på at jeg har misforstått noe innlysende eller krysset noe feil..

Noen som kan hjelpe meg utifra dette?

Hvordan ting skal se ut, hva jeg trenger etc?

Og for all del..dum det ned!

Jeg har da..driveren til usb enheten installert, ASIO4all installert

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mac eller pc ? På mac måtte man av og til restarte pcn for å få usb dingsene til å virke eller å velge manuelt på lyd instillinger at lyden på pcn skal gå via lydkortet. Putte usb i en annen usb inngang vil også på pc av og til kreve ny installering av programvaren. Hatt mye tull med "gamle" installerte windows systemer. Pleier å reinstallere 4x i året for å rense alt som har samlet seg. Prefetch mappa på XP kan innholdet slettes og mye problemer kan løses ved det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mac, gå til Verktøy- lyd og midi- vis lyd, og velg behringerenheten som lyd inn. Tipper det er noe lignende på pc også, men jeg hsr ikke brukt Windows på mange år så det vet jeg ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pc win 7. problemet mitt er egentlig at alt ser ut til å se ut som det skal i følge instruksjoner og "tips",

men tydeligvis noe som skurrer. FÅr brukt asio på pcen, å guitar rig ved å plugge gitaren rett i pcen

og bruker da det innebygde lydkortet. Men det får ikke blitt topp fordi det ikke er lagd for opptak, så noe blir

litt kronglete og lyden kunne sikkert vært mye bedre. derfor tenkte jeg å bruke guitar linken som et lydkort

når jeg spiller inn og redigerer gitaren. Problemet med guitar linken er altså det samme det var når jeg lagde tråden..

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg et skikkelig eksternt lydkort. Koster faktisk ikke så veldig mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er driverne du installerte fra CD eller fra internett? Driverne som følger med produktet pleier ofte å være utdaterte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville prøvd Behringers egen driver istedenfor Asio4All. Da får man gjerne litt lavere latency også.

Du finner driverne på Behringers hjemmeside.

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening, og erfaring, er ASIO4all en driver for de som har erfaring med dette, og som har fiklet lenge, og derfor vet hva de driver med. Det å løse andre problemer med å teste ut den, er omtrent som å tisse i buksa for å holde varmen.

Er man nybegynner, bør man i første rekke finne feilen med det oppsettet man har, eller finne ut at det kanskje ikke kan gjøre det man tror.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av scttrbrain
      Har en liten 10w Behringer øvingsforsterker som plutselig ble stille. Dvs, ikke helt stille da det kommer en lav brummelyd fra den. Det lyser i powerlampen. Når jeg kobler til hodetelefoner får jeg samme brummelyd der. Ingen lyd ved tilkoblet gitar. Kan ikke se noe på kretskort som ser brent ut. Sitter en sikring inni, men denne er ikke røket.
       Noe som kan fikses eller er det skrot? 
    • Av Affen
      Sjekka Gitarhuset, Evenstad, ID Musikk og Backstage. Ingen av de har Behringer pedaler. Noen andre som har?
      Noen som har erfaringer med Behringer pedalene? Jeg har eid tuneren som var helt ok, samt en tremolo. Ikke bygget som tankser, men spiller bare hjemme.
    • Av RobertAllan
      Heisann!
      Som nevnt i introduksjons tråden min bestemte jeg meg for å lage en EP som jeg planlegger
      å slippe i midten av Desember etter jeg våknet en natt med et veldig helhetlig bilde.
      Er gitarist, og har spilt i band og sånt før (for år siden)
      Men aldri gjort ting helt selv før, og i den adledning dukker det opp utfordringer som jeg håper
      noen kunne gitt meg noen tips på.
      Har gitarer (elektriske og akkustiske), har studio mikrofon
      (Ikke dyr, men syns den har fin lyd), har elektrisk bassgitar og et midi-keyboard pluss et program
      for opptak og redigering (og grei maskin ift til musikk og sånt)
      Bruker Mixcraft 6, fikk en full versjon (lovlig) for typ nesten ingenting gjennom en konkuranse en gang.
      Dette er jo i utgangspunktet et program designet for loop/electro basert musikk, men syns egentlig
      både opptak og redigering er meget enkelt og effektivt her, så ser ikke for meg å investere i noe annet med det første.
      Målet mitt er å gjøre alt selv og samtidig ha et "full band" utrykk. Men har allerede rukket og treffe på problemer som jeg trenger litt hjelp med å fikse/lære og det kommer sikkert mange flere..
      PROBLEM 1:
      Jeg har insett at jeg sliter med timing. I går etter litt jamming fant jeg en intro og en chord progression som jeg hadde/har stor tro på at har potensiale til å bli noe bra
      Jeg spilte det da inn, og ordnet og styra for å få det til å høres slik ut som jeg hørte det i hodet, så langt alt vel..Jeg tappet inn tempo på en slik BPM måler, og justerte prosjekt tempo derretter og var ganske positiv helt til jeg tenkte jeg skulle legge til noen "enkle" tromme loops for å ha noe å jobbe etter. Til å begynne med hørtes det bra ut, men plutselig hørtes det meget feil ut..
      Etter å ha prøvd meg frem med endring av tempo og lengde på loopen, kom jeg frem til at det var gitar tracken min som var litt off..Altså JEG spiller ikke like fort/sakte hele opptaket, å når jeg endrer litt uansett hvor lite høres det super uproft ut..
      Tenkte da at jeg skulle brekke ned ideen og spille inn en og en del og derretter kopiere og lime for å være sikker på at timingen var bra, det gikk forsåvidt bra, teknisk sett, men for det første lite givende, og for det andre hørtes det utrolig uinspirert ut..
      SÅ..Noen som har noen tips ift og venne meg til å spille i en lik tempo hele tiden under et opptak,
      eller hvordan jeg bør spile inn og redigere for å oppnå ønsket resultat?
      Finnes nok millioner av tutorials der ute, men tenkte kanskje noen her har noen tips, eller sier noe som er innlysende for alle andre men som jeg bare ikke har tenkt på...
      RobertAllan
    • Av asbjoernmichno
      Hej
      Jeg hedder Asbjørn, er dansk og elsker at rocke med en fed sang på guitaren.
      Men det er som om der mangler noe?
      Jeg søker en makker som er med på at jamme de fede folk/rock sange fra 60/70 tallet og evt. noe nyere.
      Så spiller du guitar, bas, mandolin, banjo, mundharpe, eller et andet instrument, (evt. synger) og er du giret på at jamme,
      så ring eller skriv med en gang
      Niveauet er middels til svært bra Jeg har spillet i en snes år. Jeg er 27 år, og bor og jobber i Kristiansand.
      Noe af det som jeg spiller mye er Hendrix, Dylan, Creedence, Clapton, Eagles, The Band.
      vi kan møtes til en jam, og se om det swinger.
    • Av SD-freak
      Hei.
      Jeg har nettopp kjøpt meg en splitter ny Bugera 6262 Infinium.
      Den kommer med 4 x 6L6 og 6 x 12ax7.
      Røra som sitter i den er virkelig billige rør. Det suser i røra, og jeg synes hverken det er noe trøkk i røra på lead channel, og clean channel blir ikke helt clean, det blir mer "gain/crunch"-lyd når jeg skrur opp. Derfor tenkte jeg at jeg skulle bytte ut røra mine.
      Etter mye leting og titting på nettet, videoer, forumer og lignende, så fant jeg ut at jeg vil prøve ut Tung-Sol 7581 da disse gir en fantastisk lyd og utrolig mange er fornøyd med disse.
      Men, jeg har enda ikke funnet en replacement for 12ax7-røra mine. Jeg vurderer på å teste ut Tung-Sol's 12ax7, men det er som mange som anbefaler så mye forskjellig til de forskjellige kanalene.
      Hva mener dere om V1-V6? Har dere noen erfaringer å dele med meg? Hva synes dere jeg burde sette inn?
      Takk for alle svar!
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.