Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teknisk problem med usb lydkort..HJELP!


Anbefalte innlegg

Heisann! Started en ny tråd jeg selvom problemet er mistenkelig likt,lol

Etter en stund ved å ta opp gitaren min via mikrofon teipet til forsterkeren, fikk jeg lyst

til å ha en mulighet til å ta opp gitaren min (med effekter) rett in in program.

Etter mye om og men gikk jeg for en guitar link usb fra behringer (er klar over at denne har fått

noe blandede anmeldelser, men fikk den ganske billig og tenkte å bruke den i guitar rig og lignende)

Har da fått den og installert det som fulgte med (driver til usb enheten+3 demoer fra guitar combo)

jeg fulgte instruksjoner nøye og føler alt er som det skal men..INGEN lyd!!

Jeg ser for meg at dette dreier seg om lyd-instillinger (altså hvor lyden skal komme fra, bearbeides av etc..) men instillingene mine ser ut til å være slik de skal..har en følelse på at jeg har misforstått noe innlysende eller krysset noe feil..

Noen som kan hjelpe meg utifra dette?

Hvordan ting skal se ut, hva jeg trenger etc?

Og for all del..dum det ned!

Jeg har da..driveren til usb enheten installert, ASIO4all installert

Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mac eller pc ? På mac måtte man av og til restarte pcn for å få usb dingsene til å virke eller å velge manuelt på lyd instillinger at lyden på pcn skal gå via lydkortet. Putte usb i en annen usb inngang vil også på pc av og til kreve ny installering av programvaren. Hatt mye tull med "gamle" installerte windows systemer. Pleier å reinstallere 4x i året for å rense alt som har samlet seg. Prefetch mappa på XP kan innholdet slettes og mye problemer kan løses ved det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pc win 7. problemet mitt er egentlig at alt ser ut til å se ut som det skal i følge instruksjoner og "tips",

men tydeligvis noe som skurrer. FÅr brukt asio på pcen, å guitar rig ved å plugge gitaren rett i pcen

og bruker da det innebygde lydkortet. Men det får ikke blitt topp fordi det ikke er lagd for opptak, så noe blir

litt kronglete og lyden kunne sikkert vært mye bedre. derfor tenkte jeg å bruke guitar linken som et lydkort

når jeg spiller inn og redigerer gitaren. Problemet med guitar linken er altså det samme det var når jeg lagde tråden..

Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, og erfaring, er ASIO4all en driver for de som har erfaring med dette, og som har fiklet lenge, og derfor vet hva de driver med. Det å løse andre problemer med å teste ut den, er omtrent som å tisse i buksa for å holde varmen.

Er man nybegynner, bør man i første rekke finne feilen med det oppsettet man har, eller finne ut at det kanskje ikke kan gjøre det man tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.