Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med Laney LH50 topp


MacKay

Anbefalte innlegg

Jeg har en 50 watts Laney rørtopp som plutselig ikke gir fra seg lyd lenger. Når jeg bytter sikring rykker den umiddelbart etter en liten "poff-lyd" i kabinettet. Har forsøkt å bytte rør, men det hjalp ikke. Toppen er ca to år gammel. Noen som vet hva som kan være i veien med den?

Endret av MacKay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende problem med min Laney foresterker og for min del var det også trafoen som var problemet. Ernst Nærø på Carl Berner fikset det, samt noen andre småting, for en slikk og ingenting. Lever forsterkeren til han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende problem med min Laney foresterker og for min del var det også trafoen som var problemet. Ernst Nærø på Carl Berner fikset det, samt noen andre småting, for en slikk og ingenting. Lever forsterkeren til han!

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være noe så enkelt som at et utgangsrør eller en kondensator har tatt kvelden...

Å identifisere for så å skifte ut store kondensatorer i sluttrinnet er ikke et arbeid for uerfarne folk. Kondensatorer lagrer energi.

Har man bytta rør og sikring uten hell, så er det nok på tide å levere den inn til reparasjon. Enkelt og greit. At en sikring ryker kan skyldes et titals av problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.