Gå til innhold
  • Bli medlem
Pledrik

NGD - 1979 Gibson 335

Anbefalte innlegg

Da har jeg gått alt for lenge uten gitarkjøp, og gjorde nok et impulskjøp. Har lenge holdt på med å få tak i en ordentlig gammel ES, men da denne kom opp til en særdeles overkommerlig pris så gikk det fort for seg. Er en cherry 1979 ES 335 som ser helt herlig ut. Har funnet ut at de nye gitarene ikke gir meg samme glede som de litt eldre. Har skjønt at Norlin Gibsons ikke er veldig ettertraktet, men syntes denne spiller bra og den høres helt herlig ut gjennom forsterkeren. Hadde forventet mer sustain, men tror en liten tur til doktoren rydder opp i dette.

Hvis det er noen der ute som har litt peiling så tar jeg gjerne imot tips om gitaren. Serienr daterer gitaren til 1979 men det er par ting som skurrer. Halsen ser riktig ut (med "volute" og stort hode), men gitaren mangler coil switch (som vel egentlig skal være på nederste cutaway-hornet på denne årgangen) samt at fasongen på kroppen ser for meg ut som ganske riktig (70-tallere hadde litt tykkere fasong og mer keitete cutaways). Orginal messing-nøtt og TP6 bro (som har fin-tunere) følgte med gitaren, og dette var vel heller ikke vanlig på disse gitarene?

Uansett, nok prat. Legger ved et par dårlige iPhone bilder, og skal se om jeg får tatt bedre bilder til uken.

post-9142-0-30590000-1376032360_thumb.jp

post-9142-0-54891000-1376032370_thumb.jp

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg gått alt for lenge uten gitarkjøp, og gjorde nok et impulskjøp. Har lenge holdt på med å få tak i en ordentlig gammel ES, men da denne kom opp til en særdeles overkommerlig pris så gikk det fort for seg. Er en cherry 1979 ES 335 som ser helt herlig ut. Har funnet ut at de nye gitarene ikke gir meg samme glede som de litt eldre. Har skjønt at Norlin Gibsons ikke er veldig ettertraktet, men syntes denne spiller bra og den høres helt herlig ut gjennom forsterkeren. Hadde forventet mer sustain, men tror en liten tur til doktoren rydder opp i dette.

Hvis det er noen der ute som har litt peiling så tar jeg gjerne imot tips om gitaren. Serienr daterer gitaren til 1979 men det er par ting som skurrer. Halsen ser riktig ut (med "volute" og stort hode), men gitaren mangler coil switch (som vel egentlig skal være på nederste cutaway-hornet på denne årgangen) samt at fasongen på kroppen ser for meg ut som ganske riktig (70-tallere hadde litt tykkere fasong og mer keitete cutaways). Orginal messing-nøtt og TP6 bro (som har fin-tunere) følgte med gitaren, og dette var vel heller ikke vanlig på disse gitarene?

Uansett, nok prat. Legger ved et par dårlige iPhone bilder, og skal se om jeg får tatt bedre bilder til uken.

Hvis det er en '79 så lurer jeg på om ikke det der er en "Pro" modell som er fikset på.

De første "dot-neckene" som kom som reissue var "Pro" modellene som kom i 1979.

Gratulerer med fin gitar! Hadde en '79 335 som hovedgitar i mange år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratti!. Du plukket opp den på finn i går ja. :) Fin pris og.

Norlin gibson kan være knall det. Har en Les Paul deluxe 79 som er helt super..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin gitar! Grattis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den låter halvparten så bra som den ser ut, så har du gjort et kupp:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med en utrolig flott gitar! Siklet litt på denne selv da den lå ute :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Har vært bortreist noen dager, men fikk tafset litt på henne i går. Gitaren spiller bra men trenger litt TLC - bl.a. så er broen relativt slitt. Regner med at en liten oppgradering her og evt av nøtten vil gi bedre sustain, og nye strenger og litt justeringer vil nok gjøre dette til en god gitar. Og pickupene låter vilt bra:). Forøvrig så er gitaren veldig lett (nesten litt skeptisk...).

Har tatt noen bilder men sliter fremdeles litt med bildeopplastning her - skal få lagt ut mer asap:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt både og, føler jeg. Er ikke så begeistret for de svære ESene med spiss cutaway.

637e796c-89c6-4876-9c22-2852ba311d89.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.