Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenge gitaren under og over på TOM bru?


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

Og mindre vinkel over broa gir mer sustain fordi …???

Nei, nei, nei.... Poenget er som sagt at du kan kjøre studsa til stoptailen helt i bunn. Det KAN gi økt sustain i og med at metallet da er i nærmere kontakt med gitarkroppen og således "overfører" mer vibrasjoner til treverket. Jeg er klar over at du som pickupmaker mener at det kun er pickupene som spiller en rolle ifht. hvordan en gitar låter, men...

Det finnes ikke noen vitenskapelige målinger på at dette funker, så vidt jeg vet, og som jeg også antyder, er det ikke sikkert det er en fordel på alle gitarer, eller for alle gitarister.

En annen ting er at strengespennet kan virke litt mindre, og dermed kan gitaren oppleves enda mer "lettspilt". Det er naturligvis heller ikke målbart, men heldigvis må ikke vi som gitarister forholde oss til vitenskapelige fakta og målbarhet på noe som helst, hvis vi ikke absolutt vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes wraparound-broer med justerbar intonering. Heldigvis. Ser kanskje ikke vintage-korrekt ut, men det er jo kjekt å ha en gitar som lar seg stemme sånn noenlunde også :P Jeg bruker 10-52 på alle gitarene mine, så intoneringen hadde nok blitt ganske føkka med en sånn standardsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.