Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickupswitch lp


Funny

Anbefalte innlegg

Hei har nettop fått min lp studio og jeg elsker den :D:) Men det er jo så liten forkjell mellom rythm og treble! og hva med i midten? endrer man en tone knob så endrer lyden seg selv om den andre tone knob tingen er motsatt. Mens volumet må vær på begge og uansett om den ene er på 10 og den andre 1 så blir det altid høg lyd.

Dette var veldig dårlig skrevet jeg beklager, men viss noen kan tyde det og svare meg ville jeg vært glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtposisjonen er en blanding mellom de to pickupene.

Instillingene på begge vil spille inn i den posisjonen.

Skrur du feks 10 på bridge og 5 på neck (volum), vil det låte annerledes en 5 på bridge og 10 på neck.

Det er (selvfølgelig) en tone- og volumkontroll til hver pickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil er du en rimelig fersk gitarist (beklager om jeg tar feil)? Jeg husket også at jeg hørte lite forskjell på pickupene på Strat-kopien jeg hadde. Øret utvikler seg med tiden. Et godt eksempel på en som bruker midtposisjonen på LP mye er Jimmi Page. Lytt til ham for inspirasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil er du en rimelig fersk gitarist (beklager om jeg tar feil)? Jeg husket også at jeg hørte lite forskjell på pickupene på Strat-kopien jeg hadde. Øret utvikler seg med tiden. Et godt eksempel på en som bruker midtposisjonen på LP mye er Jimmi Page. Lytt til ham for inspirasjon?

Ja har bare spilt i 4-5 år, og har bare spilt på classik vibe stratocasteren min :) skal sjekke ut jimmi page, takk

og ja ska kjøpe en skikkelig rørforsterker snart :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ja ska kjøpe en skikkelig rørforsterker snart :

Det blir veldig mye morsommere å spille da :) Etter jeg kjøpte min første rørforsterker (peavey classic 30) har det blitt mye morsommere å spille, og du får på en måte benyttet gitarene dine bedre også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.