Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny låt fra DT


Ibanezer

Anbefalte innlegg

Hvor skal jeg starte?

Jeg håper dette er den dårligste låta på albumet! Hva faen skjedde etter at Portnoy dro? Hvor er Rudess? Hvor er Myung? Hvor er dynamikken? Har de nekta James Labrie å synge over mer enn en oktav?

Petrucci har kuppa hele Dream Theater og bruker det som solobandet sitt med vokaler på. Synthen er nesten ikke tilstedeværende; istedenfor er den overdøvet av altfor høye, altfor multitracka gitarer til sjangeren. Refrenget er greit nok, men det blir dessverre altfor kjedelig og sterilt (til og med til Dream Theater åvære). Minst like overprodusert som nymotens thrash metal...

Nei, fy faen dette var kjedelige greier. Hater du Dream Theater fra før så kommer du til å like det nå, det låter ikke lenger som det samme bandet. Man skal ikke lenger enn til Black Clouds & Silver Linings for å finne et dynamisk bra Dream Theater-album. Mike Portnoys meninger og avgjørelser i bandet var nok mer viktig enn det jeg først trodde!

Dette var så kjedelig at jeg bestemte meg for å høre igjennom James LaBries nye soloalbum for å gjøre opp for hvor skuffa jeg er over den nye låta og sounden dens.

Stor skuffelse for en DT-blodfan!

(Labrie-albumet låter foreløpig veldig lovende!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låta virker for så vidt helt ålreit til singelmateriale å være, men jeg forstår meg ikke på miksen. Altfor mye gitar, skarptromma er for dyp og det høres ut som om cymbalene er blodkomprimert. Hvorfor høres bassen til Myung stedvis ut som ei bøtte (bokstavelig talt)?

Reint låtmessig synes jeg personlig det er finfint at Portnoy stakk, men Petrucci kan vel kanskje roe litt ned på kontrollen nå. Jeg innbiller meg at han er hovedgrunnen til at jeg ikke liker noen av de siste miksene. Jeg synes at han bør kutte ut å være produsent og holde seg unna miksen. DT er det bandet som lydmessig låter dårligst om dagen, hvilket er latterlig mtp. hvor teknisk dyktige medlemmene er og hvor lang tid de bruker i studio. Helt ærlig - jeg synes et par låter jeg holder på med nå låter bedre lydmessig, og da snakker vi lyttemiks ettersom jeg trenger flere plugins i Pro Tools før jeg gidder å tenke lyd.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var ok jeg. Erfaringsmessig trenger jeg en god del gjennomlyttinger av nye DT greier før de sitter for meg, men likte den mye bedre en førstesingelen fra forrige(On The Back Of Angels).

Savner fortsatt Portnoy både spillemessig men også for hans innvirkning på miksen. Koser meg ikke på samme måte med å lytte på trommene med Mangini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, og jeg står fortsatt fast ved det.., nedturen for DT begynte etter Six Degrees-plata. Samtlige plater etter denne har alle et og annet knallspor, men blant disse er det for mange "fillers". Platene er rett og slett for ujevne og låtene er altfor mye konsentrert runtd gitarene til Petrucci. Til tider låter det som Petrucci med gjesteartister (tør jeg si at jeg syns soloplatene til Petrucci er noe skvip?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlignet med teaseren fra forige album låter dette rett og slett grelt. Venter dog til jeg har hørt hele albumet med å dømme for hardt.

Jeg blir så sykt flau av å tenke på at de har klart å gjøre Mike Mangini til en Mike Portnoy-klone. :blush:

Forøvrig hørte jeg gjennom Awake mens jeg klippet plenen i går. NAM!!!

Endret av stromstans
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.