Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten pedal som sluker strømm!


Funny

Anbefalte innlegg

Hei

Har en ds-1 og har hatt den siden jeg begynte med el-gitar. Men i det siste så varer den bare i sånn 10minutt før jeg må lade batteriet (9volts) Har kjøpt nytt batteri, og det har ikke forbedret seg! sykt frustrerendes, skal det være slik eller? Har tenkt til å oppgradere alt jeg har men hvor lenge varer generelt pedaler?

Endret av Funny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er spinnvillt.

i følge spec sheet fra boss skal den trekke 4mA som er virkelig lite, nesten mistenkelig lite.

http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=127

Et fort og gale søk etter spec på kapasiteten på 9V batteri fant jeg et som leverer 400mAh.

http://data.energizer.com/PDFs/6F22SIL_EU.pdf

Da skal batteriet vare ca 100 timer.

Men hva som er gæli er ikke så godt å si. Hvordan ser batteriklipsen ut, og ledningen fra batteriklipsen, ser dette rent og fint ut og ikke noe slitt ledning/isolasjon? For meg høres det ut som det er en tilnærmet kortslutning f.eks av noe smørje som leder strøm, slitt isolasjon, eller en komponent som er gåen og trekker mer strøm en normalt - et eller annet sånnt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er fint, pedalen har altid vært i gode forhold. Sist gang jeg var i nærmeste by så var jeg innom gitarbutikken med den. Alt var bra. Vet ikke hva som er problemet men det er sinnsykt irriterendes.

Som jeg skrev i min første post såhar jeg nettop kjøpt nytt batteri (oppladbart).

Og hva i huleste er det du har linket til? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke som slo meg: Kan det være laderen det er noe galt med sånn at batteriet/ene ikke blir ladet ordentlig opp?. Har du testet hvordan pedalen oppfører seg med et vanlig engangsbatteri?

ja jeg prøvde det akkuratt det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den adeptoren har justerbar volt, husk å sette den til 9v.

Som Orsvend over her sier så er oppladbare batterier i pedaler no drit. Tipper det vil ordne seg med ett vanlig 9v batteri + at du husker å dra ut kabelen etter bruk så batteriet ikke tappes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.