Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender-Squier Forskjeller?


Funny

Anbefalte innlegg

Kjøper du Gibson/Fender, er sjansen for å få igjen pengene om du skulle selge større. Spesielt om du kjøper brukt.

Spiller du blues og rock ville jeg holdt meg unna nevnte ESP. Pickupene er overhodet ikke egnet og gitarene i seg selv har rett og slett ikke den rette "viben". Folk som sier noen av modellene llikner en LP kan ta seg en bolle.

JB og 59 (eller Jazz) ikke egnet til blues og rock? Har du tatt syre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du Gibson/Fender, er sjansen for å få igjen pengene om du skulle selge større. Spesielt om du kjøper brukt.

Spiller du blues og rock ville jeg holdt meg unna nevnte ESP. Pickupene er overhodet ikke egnet og gitarene i seg selv har rett og slett ikke den rette "viben". Folk som sier noen av modellene llikner en LP kan ta seg en bolle.

JB og 59 (eller Jazz) ikke egnet til blues og rock? Har du tatt syre?

Så sant så sant!

LTD er "Squier" utgaven til ESP så om en snakker om ESP så er det litt dyrere kvalitets instrument fra Japan eller USA avhengig av modell og år. LTD er generelt av høy kvalitet og da spesielt Korea utgavene men jeg er usikker på om det lages LTD i Korea eller om alt er flyttet til Indonesia. Jeg har selv hatt to LTD Korea basser og de var kanon, faktisk så bra at jeg kjøpte meg en brukt LTD F-404 på Evilbay i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BARE SÅNN AT DET ER HELT KLART, JEG ER EGENTLIG HELT ENIG MED LYNGDØLEN!!!! Jeg sier bare at det er ikke dumt å kjøpe Fender eller Gibson, i tilfelle du missforsto :) Og ESP EC-1000 er gode gitarer, men at de er nesten helt like Gibson LPer er jeg ikke enig i, jeg synes faktisk ESPene er bedre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig skrev du det Magnus :)

Helt enig aphelion! Jeg elsker lyden i EMGene mine :D det med JB/59 viste jeg faktisk ikke :) hehe.. Har ikke det da ;)

Men synes kossoff burde slutte å kommentere ting han ikke vet :)

Jeg synes den ECen passer perfekt tl rock/blues! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell får fortsette jakten men det er så syyyyykt mange stygge finisher...

Foresten har noen erfaringer med Evenstad musikk, syns prisene deres på finn.no er latterlig lave? http://www.finn.no/butikk/evenstad?keyword=Gibson+les+paul&CATEGORY%2FMAINCATEGORY=86&PRICE_FROM=&PRICE_TO=&sort=5&orgId=1936499385

og noen som vet forskjellen mellom lp studio og lp studio premium?

Endret av Funny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.