Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender-Squier Forskjeller?


Funny

Anbefalte innlegg

...Ikke kjøp fender for at du skal ha en "merkevare"...

Hvorfor ikke? Det er veldig lurt å kjøpe fender fordi det er merkevare. Etter min mening er det lurere å kjøpe en Fender til 11. 000, som du liker like godt som ett eller annet annet merke ikke så mange har hørt om til 8. 000, for i lengden, kommer du til å spare mer på fenderen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Det er veldig lurt å kjøpe fender fordi det er merkevare. Etter min mening er det lurere å kjøpe en Fender til 11. 000, som du liker like godt som ett eller annet annet merke ikke så mange har hørt om til 8. 000, for i lengden, kommer du til å spare mer på fenderen... ;)

En gitar (som ikke er fender) i ditt eksempel kan være mye bedre.. :) det koster mye for fender på headstocken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: IKKE GIDD Å LES DET, EN DÅRLIG OG LANG FORKLARING PÅ DET DAVIDSEN SA, Hahahahahahah....

heheh :) hva hvis man ikke liker Ec-1000 gitarer? Tja, jeg fikk en Strat American standard HELT NY for 7000. Og det jeg nå prøver å si er at hvis man får en deal som det, så koster ikke headstocken nok til at det ikke er verdt å kjøpe den, for i tillegg til at man har en veldig god gitar, til en veldig god pris, synker den mindre i verdi, på grunn av fender headstocken, som man ikke betalte for fordi man fikk den for en god deal :)

Endret av Magnus_SB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er å kjøpe en gitar man liker så godt at en ikke ønsker å selge den. Det mener nå jeg.

Det er vel så og si alltid intensjonen, men nå er det som regel slik at smak og preferanser kan forandre seg fort. Spesielt i den alderen trådstarter er i. Det hender fort at man får instant GAS på noe, og da kan det hende man av økonomiske årsaker, må selge noe man har, selv om man i utgangspunktet ikke har veldig lyst, eller hadde tenkt det.

Det kan til og med hende at det kommer en dag at man ikke ønsker å spille gitar mer, og vil selge.

I slike tilfeller er det nok ikke sikkert at man angrer så mye på at man kjøpte en Fender eller Gibson, selv om enkelte på GN prøvde så godt de kunne å overbevise en om at man får mye bedre gitarer som koster mye mindre enn Fender og Gibson.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: IKKE GIDD Å LES DET, EN DÅRLIG OG LANG FORKLARING PÅ DET DAVIDSEN SA, Hahahahahahah....

heheh :) hva hvis man ikke liker Ec-1000 gitarer? Tja, jeg fikk en Strat American standard HELT NY for 7000. Og det jeg nå prøver å si er at hvis man får en deal som det, så koster ikke headstocken nok til at det ikke er verdt å kjøpe den, for i tillegg til at man har en veldig god gitar, til en veldig god pris, synker den mindre i verdi, på grunn av fender headstocken, som man ikke betalte for fordi man fikk den for en god deal :)

1. Har aldri sagt at det ikke er verdt å kjøpe fender.

2.Esp synker ikke så ræli i pris som du vil ha det til..ø

3.Ec-1000 Mgo er helt lik nesten som en gibson lp så hvorfor ikke?

4.Esp er jo og en god deal.. Jeg sparte 4000 :)

5.Min anbefaling er å gå i butikken.. Si du skal ha gitar for F.eks 12000. Så finner de som jobber der 10 stk forskjellige og du prøver de F.eks ;) og du finner ut hvilken du vil ha :)

Ikke kjøp Gibson for å ha en "Gibson". Skjønner? Du kan jo kjøpe gibson vis du syns den er best men ikke kjøp for merket sit skyld :)

Jeg skulle egentlig kjøpe Gibson lp trad men ble noe helt annet i samme pris klasse :) 12k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetsgitarer kan fås meget billig, se på ESP, Sandberg og Godin. Veilprisene på disse gitarene er ofte mer enn Fender og Gibson, men de selges til kostpris pga butikkene ikke får solgt det. Da ender du opp med et kjempegodt kjøp ;) Om du har mye cash og vil ha Fender, så kan du jo kikke på modellene på fender.com. Så er det jo bare å finne ut om du vil ha en tradisjonell gitar, eller noe mer moderne som American deluxe eller American standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig, bare kjøp en gitar du liker! Det er vel egentlig så enkelt. :) Liker du en Gibson veldig god, som enten er på tilbud eller ikke, og DU føler det er riktig å kjøpe den, så kjøp den :) Eller hvis du synes classic viben din er bra nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du Gibson/Fender, er sjansen for å få igjen pengene om du skulle selge større. Spesielt om du kjøper brukt.

Spiller du blues og rock ville jeg holdt meg unna nevnte ESP. Pickupene er overhodet ikke egnet og gitarene i seg selv har rett og slett ikke den rette "viben". Folk som sier noen av modellene llikner en LP kan ta seg en bolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du Gibson/Fender, er sjansen for å få igjen pengene om du skulle selge større. Spesielt om du kjøper brukt.

Spiller du blues og rock ville jeg holdt meg unna nevnte ESP. Pickupene er overhodet ikke egnet og gitarene i seg selv har rett og slett ikke den rette "viben". Folk som sier noen av modellene likner en LP kan ta seg en bolle.

Skulle jeg valgt gitar selv, hadde det glatt blitt en strat/tele.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ESP'en til Lyngdølen ligner jo på en Les Paul rent utseendemessig, men det er også det. Er helt enig med Kossoff vdr. å spille blues på disse, men hver sin smak:-).

Utover det er vel rådet fra Lyngdølen veldig bra. Finn den gitaren som føles/høres best ut for deg, og ikke kikk FOR mye på hva som står på headstocken. Ville personlig ikke tenkt på annenhåndsverdi om ikke det var to stk som var "like gode" på alle andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.