Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! *prestige-mahogny piezo-content*


Straymond

Anbefalte innlegg

Coil-splitten er faktisk en to-veis som velger om man skal bruke piezo eller de magnetiske. Den lille knotten under skrur av og på piezo. Den har også to jack-outputs. En til både magnetisk og piezo, og en egen dedikert kun til piezo :)

Stilig! Virker som en allsidig sak. Jeg liker gitarer med dingsebomser og valgmuligheter :) Definitivt en ting japanerne er/var gode på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nais øks! :D Grattis! Har virkelig fått øya opp for ibanez jeg og etter min første ( foreløpig) prestige!

Litt off topic, men åssen er disse premium gitarene i forhold til prestige? Merkbar kvalitets forskjell? Er vel så og si akkurat samma hardwear og pups..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nais øks! :D Grattis! Har virkelig fått øya opp for ibanez jeg og etter min første ( foreløpig) prestige!

Litt off topic, men åssen er disse premium gitarene i forhold til prestige? Merkbar kvalitets forskjell? Er vel så og si akkurat samma hardwear og pups..?

Hvis man ser bort i fra de fleste signaturmodellene så er alle stock ibby-miccer søppel. ibbyene jeg har hatt kom med (jpm, UV osv) gode miccer, ellers har alle blitt skiftet. Det kommer også til å gjelde for denne 2020'n.

Jeg syns det er noe absolutt spesielt med prestige-halsene. Premium-modellene gir deg unmatched bang-for-buck når det kommer til håndtverk og kosmetikk. Det koker vel ned til smak og behag, igrunn. Premium-modellene har dog gjerne en litt mer beefy hals. I min satt det v-cap miccer som ikke var ille, men heller ikke kanon. Disse bli skiftet ganske fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg ang pickupene som kommer i en stock ibanez (iallefall den jeg har) Det er noe ibby/dimarzio greier som ikke låter altfor bra. Syns det er snodig at Ibanez ikke leverer "ekte" Dimarzio pups i alle prestige modellene, når du ser brands som Esp leverer SD og EMG pickups langt ned i sin LTD linje..

Endret av Tarzan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg ang pickupene som kommer i en stock ibanez (iallefall den jeg har) Det er noe ibby/dimarzio greier som ikke låter altfor bra. Syns det er snodig at Ibanez ikke leverer "ekte" Dimarzio pups i alle prestige modellene, når du ser brands som Esp leverer SD og EMG pickups langt ned i sin LTD linje..

Akkurat det har forundra meg også. Blir for dumt å levere en Prestige uten skikkelige pups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongegitar!!

Det har vært min hovedøks siden jeg fikk den i 2003.

Min har gått igjennom en del mods da, som f.eks JPM hals med scalloping som er pusaned til lavere action. Måtte da frem med dremelen for å få pickupsa lavere, og broa lavere. Pickups er skifta til IBZUSA F2 i bro og Evo neck, og treveis bryter slik at en kan blende piezo og akustisk.

Og i tillegg for å få en litt mykere bro, så har jeg skifta deler med en edge, for å få piezo elementene på edge broa. Det ble gjort etter bildene ble tatt, så det vises ikke her.

RG2020x_zps7f02c7e8.jpg

IMG_0488.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.