Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster Deluxe


Anbefalte innlegg

Forresten... Har mekka meg verdens billigste spraybooth....

0539ede15e98526e3ec4afbb058479c4_zps1a93

Litt problematisk, for så vidt umulig, å spraye et lag uten å stoppe opp for vente til noe har tørket, men det funker helt greit. Har ikke så stor eiendom at jeg tør å spraye uten noe beskyttelse (les; jeg er litt redd for den eldre naboen, til tross for hyggelig "over-gjerdet-snakk" om beplantning og gressklippere.

Går antakeligvis i gang med å spraye rødt i morgen. Har to bokser med rødfarge, noe som burde holde tror jeg. Håper jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker denne løsningen til sprayboks? Det ser ut som det kanskje blir problematisk med at lakken begynner å renne siden vinkelen er bortimot loddrett når du sprayer. Har ikke nok erfaring til å vite om det i praksis kan ha negative resultater eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sprayet "loddrett". Så lenge man "kjenner sin spray" og vet hvor tykt eller tynt man kan og bør legge er det ikke noe problem slik jeg ser det. Gjorde det på samme måte med den rosa RGen min og det gikk fint.

På denne har det rent litt to steder, men slikt fikser man lett opp i med litt sandpapir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på flere bilder! :)

Hvor mye kom denne kroppen på inkl frakt osv? Ser på noen alternativer rundt bygging av deluxe tele selv.

Det billigste blir selvfølgelig å frese telekroppen jeg har liggende, og bruke telehalsen som sitter på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen kom på 600,- inkl. frakt, levert på døra med UPS! :)

Sjekk ut selgeren "woodwoo2" på eBay (samme som guitarbuild.co.uk). Grisebillig. Veldig bra kvalitet på fresingene og vekta, og de kroppene som ligger ute for auksjon er også de en mottar. Redd det blir flere slike bygg i årene som kommer.

Har ikke all verdens bilder å skilte med nå. Første strøket har fått tørket godt og har våtpusset med 400-papir nå i formiddag. Er så elendig vær her i Oslo, sikkert i resten av Norge for øvrig, så det blir nok en stund til jeg beveger meg ut med sprayboksen igjen.

Ellers syns jeg billakken til Biltema funker flott. Den dekker bra, kommer akkurat passelig mengde ut (jeg syns DupliColor for litt for drøy, begynte å renne med en gang), tørker og herder fort uten at den oppleves som porøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han selgeren må jeg sjekke ut! Jeg har lyst på en dyprød (f.eks. bmw imola red) deluxe med svart plekterbrett, og en hvit med hvitspragledet plekterbrett (ala chris shifflett). De selger ikke deluxe plekterbrett for standard humbuckere også vel?

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får tak i deluxe plekterbrett med vanlig humbucker-routing, blant annet fra Warmoth (joda, de skal visst bare passe til warmoths egen tele deluxe-kropper, men forskjellen mellom deres utgave og andres kan umulig være såååå stor). Ellers er det en fyr so, kaller seg Dasbootman eller noe (Google is your friend) som visstnok lager gode plekterbrett med retro/vintage-mål.

Jeg har ikke bestemt meg for plekterbrett enda. Leter etter noen som kan tilby gulnet hvitt perlemor. Ev så er tortoise på candy apple red en lekker kombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men frakten fra warmoth gjør at et plekterbrett kommer på rundt 600,-

Pickguardian lager også. Kan også lage på custom mål, om en har noe spesielt i tankene. Husker ikke fraktkostnader der, men usa er stort sett dyrt.

Til standard tele kjøpe jeg fra kina. Kom vel på mellom 50 og 100 inkl. frakt. Skulle vært sånne fraktpriser fra statene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.