Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Katastrofecaster - DIY 12/6 Dobbelthals SG (Update: Epoxy og stæsj)


Anbefalte innlegg

Heh. Selv med Epoxy blir tailpiecen dratt ut av kroppen. Lot den herde en god stund, men det holdt visst ikke.

I tillegg, det er problemer med båndene på 12-strengshalsen, veldig mange døde noter, selv etter justering av truss rod og med høy action. Båndarbeid vet jeg ingenting om.

På den lyse siden, selgeren har tilbudt meg 50$ tilbake for problemene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den epoxyen har nok ikke herdetid på 5-15 minutter nei... Arbeidstid/bearbeidingstid vil jeg heller si, og herdetid er vel ca 2 timer ved 20 grader...

Og det med halslommene, så ser det for meg ut som at de bare er grovfrest, og skulle ha vært noe dypere. Pluss at jeg vil tro det skal være en viss vinkel på halsene i forhold til kroppen. 1,8-2,3 grader vil jeg gjette.

Endret av Airbrusher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette bildet ser du hvordan halsen er i forhold til kroppen. (kanskje ikke så enkelt å se, men det vises nå litt)

Ligger en del dypere i kroppen enn på din gitar, og med en liten vinkel.

Du ser bindingen på gripebrettet er omtrent helt ned til materialet i kroppen ved 15de bånd, og ved enden på gripebrettet er det noe mere klaring mellom kropp og binding. Du ser også at det er forskjell på høyden på PU-ringene, noe som betyr at halsen ikke går paralellt med kroppen.

T2eC16VEE9s2ugjKiBRw1PlsWw60_57_zps1a72c

Hos deg ser jeg hælen på halsen ikke går helt til enden på gripebrettet.

Dette har ikke veldig mye å si. Det blir bare en liten glippe mellom kropp og gripebrett der. Mange gitarer som har en slik glippe.

Endret av Airbrusher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke fått tid til å jobbe med den den siste uka, men jeg har ikke gitt opp. Prosjektet vil nok gå over litt lengre tid.

Planen fremover er å pusse ned halsen (12) ved festet, så jeg får den ned på samme nivå som 6-strenger halsen, sette inn tailpiece-skruene på nytt og gi dem en stund til å herde, samt gjøre litt mer drastisk oversadelarbeid. Kanskje bestiller jeg helt nye oversadler til begge halsene, de som er på nå er i kjip plast.

Deretter får vi se hvordan det står til med båndene når den er satt opp, kanskje må jeg gå til med fil. Det er nok ikke realistisk å få lakkert den før neste sommer, med mindre høsten holder seg veldig mild.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.