Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Katastrofecaster - DIY 12/6 Dobbelthals SG (Update: Epoxy og stæsj)


Anbefalte innlegg

Pakke :D

post-10219-0-26193000-1375975617_thumb.j

Jeg må si, kitet imponerer meg veldig. Vekten er god, kroppen er lett (forholdsvis) og jeg tror ikke gitaren blir for tung til å spille litt stående.

Woodgrain er helt fint, fint nok til en transparent finish. Det føles som ålreit treverk og gripebrettet er streaked og halvmørkt på en ganske fin måte. Den er gjort klar for lakkering, og det hele føles veldig gjennomført.

Hardwaren er nok ikke noe å rope hurra for, men det er enklere å bytte enn treverket. I kveld skal jeg sette den sammen og prøve den akustisk. PIckuper og poter tar jeg etter lakkering, og slik ting ser ut nå er det ikke umulig at jeg har lyst til å fullføre prosjektet.

Stay tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip oppdatering nå. Hullene til TOM-brua er såpass store at brua og stoptailen ikke sitter skikkelig. Det er løst nok til at dette skjer når man prøver å stemme den:

post-10219-0-76917800-1375992013_thumb.j

Rimelig ubrukelig med andre ord. Jeg har kontaktet selgeren, så får vi se hva som skjer. jeg var redd for at noe slikt kunne skje.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vet vel umulig å endre brua på et senere tidspunkt, så lite optimalt. Aktuelt er det vel likevel.

Problemet er at jeg har veldig begrenset verktøy og arbeidsplass her jeg bor, så jeg må enten ta det med opp til foreldrene mine og kanskje bli ferdig til neste år, eller selge kitet og kjøpe en ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, kjipt hvis jeg vil bytte brua da, men kanskje ingen katastrofe. Epoxy er vel solide greier, så da burde det sitte i det minste.

Angående halslomma, se bilde. Burde jeg pusse ned festet på halsen (usikker på navn her) eller halslomma i seg selv? Enklest å gjøre det på halsen vel?

post-10219-0-54345300-1376019689_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.