Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Katastrofecaster - DIY 12/6 Dobbelthals SG (Update: Epoxy og stæsj)


Anbefalte innlegg

Oh well. Jeg vanket på eBay og hadde det litt gøy. Resultatet blir da at man (noe ufrivillig) ender opp med noe man ikke egentlig har bruk for eller evne til å fullføre.

$(KGrHqFHJBsE-+yefv7lBP32E6c0nQ~~60_3.JP

Jeg har lenge ønsket meg en dobbelthals, men vil heller ha en ålreit fungerende en, noe som gjør at jeg kommer til å kjøpe en Agile som ligner iløpet av tidlig høst (de er visst på vei tilbake). I mellomtiden får jeg vel leke meg med denne. Om ikke annet får vi se hvordan kvaliteten på dette kitet er.

Bilder og worklog kommer!

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne er morsomme. Bare kvaliteten er OK, så er det nok, etter min mening. Grunnen er jo at det aldri blir noen hovedgitar. Jeg har en Jay Turser- versjon, og det er en kurant gitar, ikke mer. Det gjør ikke noe, da det aldri er snakk om å dra den fram for mer enn en låt eller to. De blir tunge, uansett hvordan man ser på det og hva man gjør for å få den lett.

Jeg har faktisk aldri fått sjansen til å bruke min live. Trist men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor jeg har så lyst på en egentlig, tror det mest handler om at den er ikonisk og brukt i mye musikk jeg liker godt. Det er rett og slett morsom, og absurd.

Lakkmessig lurte jeg litt på om jeg skulle staine/beise den eller noe. Eller prøve meg på en trans cherry-greie.

Jeg ender forhåpentligvis opp i band igjen når jeg får mer tid, og da skal jeg finne en unnskyldning for å bruke en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan bli stilig. En double neck er noe man MÅ ha :)

Har selv lenge hatt lyst til å bygge en double neck. Men jeg klarer liksom ikke å komme opp med ett bra/fint design.. Er litt vanskelig det, å få en double neck til å se bra ut har jeg funnet ut. SG'n er jo en flott versjon, men den er så "godt brukt" synes jeg, så jeg vil ha noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg er mest redd for er strukturelle feil, type vridd hals og slikt. Det meste utover det kan jo fikses. Bånd kan slipes, oversadler kan files eller byttes ut, halslommer kan fikses...

Så lenge halsen er rett og brua rett plassert, får man laget en spillbar gitar av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.