Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Utrolig stilig resultat så langt, men jeg er litt enig i at du må stusse pinnsvinet. Slikt er ikke pent. Lov ved ninjastrengeskift på konsert, men ellers ikke særlig bra.. :)

Samboeren min blir like provosert som de fleste andre, så hun løpte ned i kjelleren for å finne tang as we speak!

Edit: Mangler som man kan se knobs. Det irriterer meg også at pickupen ikke er f-spaced, noe jeg ikke tenkte på før tidligere i dag. Utenom det blir det micromesh over helgen!

Pickupswitchen virker som følger: 1. Humbucker 2. Split coil 3. Kill

Volumpoten er en slik snasen kill-pot, med instant kill når man trykker den ned. En del småmoro med elektronikken altså. :)

Endret av rahnvu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig stilig resultat så langt, men jeg er litt enig i at du må stusse pinnsvinet. Slikt er ikke pent. Lov ved ninjastrengeskift på konsert, men ellers ikke særlig bra.. :)

Minner om konsertopplevelse med Marc Ribot her om dagen. Han slet en streng, og måtte skifte den to ganger før han var i mål - fikk ikke med meg om den første røk eller om han hadde valgt feil streng i skumringen på scenen. Han flettet det fint inn i frijazzflyten ;-) Tviler sterkt på at han stusset pinnsvinet fortløpende :D .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du frimurer? ;)

Bare sånn i tilfelle du faktisk lurer litt også i tillegg til å spøke, så er motivets symbolisme i tatoveringsøyemed (badom) religiøst, selv om jeg selv ikke kan påstå å være det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av CaptainSexy
      Jauda ! Det hele startet med en Esquire jeg kjøpte av @Fano-man, men halsen var dessverre litt for gammeldags for min smak. Da klikket jeg meg inn hos Warmoth og bestilte en roasted maple hals med boatneck-profil, 16'' radius, 1 5/8 bredde og 6100 SS bånd. Kroppen er da en one piece paulownia fra GuitarMill. 
      Jeg var litt usikker på hvilke mikrofoner jeg skulle velge, men landet da tilslutt på Suhr Andy Wood Woodshed. Disse har et output på rundt 7k som er akkurat passe punch og twang.
      Handlet også inn en ny stol fra han godeste Rutters med kompenserte sadler !
      Vekten tikker inn på rundt 2.5kg, så ikke akkurat en tungvekter.
      Alt i alt er jeg meget fornøyd  
      Middelmådige bilder: 

• Av Alfi27
      God aften i stuen!
      Har egentlig tenkt en stund på å legge ut en tråd om dette, men ble aldri tid pga flytting til England osv. 
      Gikk lenge og vurderte å bestille deler fra enten Warmoth eller MJT, så i Mars la jeg inn bestilling på en Cabronita fra MJT og hals fra Warmoth. Var litt fram og tilbake med specs, men det ble til slutt P90 og mahogny som jeg ikke angrer et sekund på! Kanskje den mest vellåtende gitaren jeg har hatt. 
      Da forrige-nevnte fikk et Nederlandsk sporingsnr klistret på seg fra Posten Norge, så ble den liggende i to måneder på Rema 1000 Bjerke med ingen tegn til liv før den plutselig dukka opp på sporingen igjen i August. Gikk og venta på å få erstatning utbetalt, og fant ut at jeg måtte få fart på noe annet mens det enda er tid før jeg flytter. 
      Valget falt på Telecaster Deluxe, av den enkle grunn at det var den eneste in stock Telecaster-typen de hadde som kunne ha P90 og evt byttes til humbuckere hvis MJT mot formodning skulle dukke opp... Også kommer de originalt med strat-halslomme, som gir mulighet for myye finere headstock  
      Nok snikksnakk, legger ved noen fotografier og litt specs.

Cabronita: 
      Hals: ovnsbakt lønn i ett stykke oljet med danish oil, Evo 6100 bånd, 10-16" compound radius, 59 roundback profil, TUSQ XL nut, Gotoh locking tuners. 
      Kropp: to-stykkers mahogny, Gotoh halvbro med kompenserte messingsadler, Bare Knuckle Nantucket sett, CTS 550k pot. 

Deluxe:
      Hals: satin nitro-lakkert ovnsbakt lønn med forbrytersander, stainless steel 6100 bånd, 12" radius, Sperzel locking tuners, TUSQ XL nut, Wolfgang halsprofil. 
      Kropp: tostykkers or, Rutters Burrito V bro og sadler, RS kit, Suhr Thornbucker + sett

• Av Lasse gitarist
      Hei.
      Er det noen her inne som kan anbefale en dyktig gitarlærer/instruktør i Oslo innenfor metal sjangeren. Jeg kan vel kalle meg selv en dreven gitarist med god teknikk og noenlunde grei teoretisk oversikt. Har god, plekterføring, og har en rask hånd jeg kan løpe over gripebrettet med, men...! Jeg trenger litt finpussing, både teknisk og teoretisk her og der. Samt noen ideer til kreativiteten som har stoppet litt opp.
      Vet noen om en person som kan tilføre meg dette så gi meg gjerne en lyd.
      Mvh Lasse
    • Av Ataxia
      Idag var jeg innom Posten og plukket opp en Squier VM Jazzmaster, som jeg bestilte fra 4sound forige uke.
      Den kom i en forkanten Squier-eske, og det så ut som den hadde overlevd turen fra østlandet helt fint.
      Hadde en liten time å slå ihjel før jeg skulle på øving, så pakket den opp med det samme jeg kom inn døra og tafset på den til jeg måtte stikke. Utenom at den var ustemt så var det ikke noe å utsette på gitaren når jeg tok den ut av esken.
      Det må nevnes at jeg de siste 3 årene nesten ikke har brukt "vanlige" gitarer, altså gitarer med 24"-25.5" mensur som er stemt i E. Har så si bare spilt baritone-gitar, og når jeg ikke gjør det så er det som regel fuzzbass eller lapsteel det går i.
      Har faktisk ikke hatt en vanlig el-gitar i spillbar stand i heimen på et år. Har dog diverse prosjekter som står og venter.

Det første jeg la merke til med gitaren var at den var sykt hvit! Dette må være den hviteste gitaren jeg har spilt på.
      Det andre var at den hadde sykt tynne strenger, iallefall i forhold til hva jeg spiller på til vanlig(.014-.068).
      Så det var litt uvant. Men jeg plugget gitaren i min Zoom R8, da den har noen OK ampsimmer, og jeg ikke har forsterker hjemme. Stemte gitaren og begynte å spille. Låt fint med både ren og skitten lyd. Veldig klar lyd nesten uansett hvor mye vreng jeg brukte. Har ikke spilt nok på dyrere Jazzmastere til å sammenligne så mye, men jeg syntes det låt veldig bra, spesielt med tanke på at jeg betalte ca. 2700 kr(inkl. gratis frakt) for gitaren. Jeg kommer sikkert til å slenge en Lollar i bridge etterhvert, men det er absolutt ingen hast med å få gjort det.

Som jeg nevnte litt lenger opp, så spiller jeg nesten bare baritone-gitar, og grunnen til at jeg kjøpte denne gitaren var at den skulle moddes om til baritone.
      Litt tidligere i sommer kjøpte jeg en baritone-hals fra Warmoth, som passer på gitarer med 25.5"-mensur.
      Denne brukte jeg helga(mens jeg ventet på gitaren som ikke dukket opp før i dag) på å olje med sitronolje(gripebrett) og stokkolje(baksiden av halsen). Glemte å ta bilde av den før jeg oljet den, men den ble ganske fin.

Hadde egentlig ikke planer om å sette igang med modifisering før i morgen, men når jeg kom hjem fra bandøving og plukket opp Jazzmasteren igjen, så ble jeg plutselig veldig giret og satte i gang.
      Så giret ble jeg at jeg glemte helt å ta bildet i prosessen, men tok nå litt bilder når jeg var ferdig.

Jeg skrudde av Squier-halsen, og flyttet stemmeskruene over på Warmoth-halsen.
      Etter at ny hals var på plass, så byttet jeg ut Squier-bridgen med en "Modified Mustang-bridge" fra Warmoth, som jeg hadde bestilt sammen med halsen. Det var heldigvis bare å løfte opp den gamle bridge og sette den nye på plass.

Satte på strenger og stemte den til H-standard.
      Må nok gjøre litt set-up og intonasjonsarbeid i morgen, men gitaren er absolutt spillbar nå også.
      Satt og spilte en god stund etter at strengene var på plass. Gleder meg til å ta med denne på øving på onsdag.
      Men først må jeg shimme halsen litt, da det var litt for høy action nå.
      Og så må jeg ta å intonere litt mer nøye.
      Her er et bilde av den ferdige gitaren, med den gamle halsen ved siden av, om noen lurte på hvor mye lengre hals jeg har på nå. Den orginale har mensur på 25.5" og baritone-halsen har 28.5/8".
      På min Hagstrøm Viking Baritone(som har vært hovedgitaren min i snart 2 år nå er det 28" mesnur, men jeg merket at den ekstra centimeteren på Jazzmasteren gir med litt ekstra spenn i strengene. Har D'addario .014-.068 på begge gitarene.

Baksiden av gitaren og baritonehalsen:

Dårlig bilde av hodet på baritonehalsen:

Skal se om jeg kan få tatt noen bedre bilder i dagslys i morgen.
    • Av space
      Sitter og bestiller på warmoth, og ser plutselig at telekroppene dems er laget for 57mm string spacing. Altså 57mm fra lys E til mørk E.
      Det er jo rimelig mye.
      Min nåværende Tele har 55mm, og mine Les Pauler har 51mm.
      Litt usikker på hvordan det vil være å hoppe fra 51mm til 57mm.
      Ideelt sett vil jeg ha nærmest mulig 51.
      Føles litt waste å custombestille kropp bare for å rette opp 4 hull i kroppen. (De to i midten vil jo være sentrerte).
      Vil det være krise å utvide hullene i kroppen så de matcher en smalere bro, sånn bortsett fra at det kan bli litt mer jokking å tre i strenger?
      Har noen av dere preferanser på brobredde? Kan ikke si jeg har tenkt over det før nå...
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.