Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min første (skikkelige) DIY-gitar


Anbefalte innlegg

Det bør man gjøre med en gang man har brukt dem.

Jeg har aldri forsøkt å "gjenopplive" inntørkete munnstykker, men vil anta at det er bortkastet arbeid.

Nå har det seg slik at man kan få kjøpt løse munnstykker. 3M har sett med "premium-munnstykker" til sine bokser, og senest i dag var jeg på Clas. De har en ny serie bokser der de også selger løse munnstykker med andre spraybilder. Har ikke testet, men ser ut som om det er en slags vannbasert lakk. Ser lovende ut.

Spraybokser som har ligget en stund, kan ha mistet masse gass og løsemiddel. Skal jeg bruke opp en skvett med lakk fra en gammel boks, er det tryggeste å punktere den, tømme ut lakken, ev. vente til den tykner og bruke en airbrushsprøyte til jobben. Dette krever selvsagt at man har en slik, jeg ser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det plekterbrettet var fett! Er det noe du har fått customlaget? :)

Det stemmer! :) Det er basert på half-sleeven min som jeg tok i januar og vil bli gravert i metall. Grimcaster for the win!

Ellers klarer jeg ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøre tru-oil nå på runde 2 eller om jeg skal gå for matt klarlakk fra sprayboks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeqe5yve.jpgtybemaqy.jpg

Hva i alle dager er det tru oilen holder på med denne gangen da? Trekker inn i treet? Dye denne gangen er riktignok vannbasert, men kan det ha så mye å si? Gitaren er her dekket i et tjukt lag, men det ser på ingen måte sånn ut.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

99% ferdig!

Er noe småplukk igjen å fikse, spesielt strengehøyde og intonasjon, men dette er da temmelig nært ferdig. Litt smårusk i lakken på hodet og den trenger nok et lag til med swirl remover, kanskje til og med en overhaling med micromesh. Ris og ros mottas med takk! :)

5f7479ec-df1a-46fc-b5a3-c01f499d1d17_zps

2013-10-25173307_zps38f77aa4.jpg

2013-10-25173311_zpsd44e577b.jpg

2013-10-25173317_zpsde549cac.jpg

2013-10-25173321_zps9c065454.jpg

2013-10-25173328_zps80e285f8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.