Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NBD! Min første bass


E5150

Anbefalte innlegg

Overtok denne fra en kompis.

IMAG1358_zps96d971a8.jpg

Baracuda Fusion Series 90 passiv bass. Obskure greier, er i hvertfall ikke mye informasjon å finne på nettet. Nå har jeg ikke mye peiling på bass, men den virker solid nok. Laget i Korea, sannsynligvis tidlig på 2000-tallet. Lettspilt og behagelig. Har ikke fått testet den med forsterker, så vet ikke hva jeg har i vente.

Noen som kjenner til merket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en slik en for 100 kroner i dag:

line6_bassfloorpod.jpg

Med 500 kroner for bassen kom totalen på 600 kroner. Sikkert ikke verdt stort mer, men greit nok når hensikten kun er å ha noe bassutstyr til enkle innspillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo alt testet at bassen er god å spille på, så i verste fall er pickupsa det eneste som kan være ubrukelig på denne. 400kr fra GFS så har du fortsatt veldig mye utstyr for en tusenlapp!

Selv spiller jeg live med en Cort Action som kosta meg 800kr brukt gjennom en Behringer Bass V-amp som kosta 700, så det trenger ikke være dyrt for å låte kurant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet bassen med poden og synes resultatet er over all forventning. Selv med et dårlig headset låt det bra nok. Nå må jeg bare lære meg å spille bass skikkelig. Merker at jeg tenker litt for mye innenfor rammene til den vanlige gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tar litt tid å komme inn i "basstankegangen" når man har spilt mye gitar før. Et tips kan være å spille til kjent musikk og lytte til og forsøke å gjenta bassgangene som spilles.

Det er viktig å huske at bassen er en del av rytmeseksjonen, og at timing er viktigere enn fantasifull melodi. Det er også vanlig å bruke håndmuting, siden man ofte vil ha korte, rytmiske toner. Det er bare enkelte typer musikk som krever mye sustain i bassen.

Siden du kommer fra gitar så kan du også bruke det. Dersom du har akkordbesifring, så kan du ofte bruke tonene i gitarakkorden for bassgangen.

Lykke til! Det er lett å undervurdere bassens rolle, men uten blir det ofte et spinkelt og daft lydbilde.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.