Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plekter av tre og metal?


Liandrian

Anbefalte innlegg

Heisann! I min jakt på leverandører til min nettbutikk, så har jeg fått tilbud på en fabrikk som lager plekter av naturmineraler.

Sitat "The range of more then 30 natural plectrum materials includes exotic woods, horn, bone, agate, coconut shell, ebony,Copper,Brass ,aluminium and Stainless steel."

Noen som har noe erfaringer med dette, eller er dette bare skvip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er dyrt. :D Det fungerer også, hadde et metallplekter, og det var en helt annen attack i det enn andre plekter. Som plekter flest forsvant det... For min egen del kan jeg si at jeg veldig sjelden kjøper nye plekter for å prøve noe nytt. Går mer i bulk kjøp hvert femte år, eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige materialer vil ha en liten innvirkning på lyd, da i forhold til hvor sterke/svake vibrasjoner man får ut i strengene.

Har selv prøvd metall, dette likte ikke jeg, mykt bein kan jeg tro kan få fram en god klang.

Har du lyst så er det bare å prøve! selv skulle jeg hatt skaffet små teardrop plektre i større bulker til en latterlig god pris (ebay)

men så har jeg rundt 1200 vanlige plektre liggende jeg skulle ha spilt meg igjennom også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.