Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå skjer det jaggu ting i gitarmarkedet generelt verden over!


Norstorm

Anbefalte innlegg

Prøver igjen.. Jeg var BARE ute etter en gitar. En jeg likte best og var best og spille på best lyd osv..

Esp var best.. Ok? Mitt synspunkt..

All ære til deg for det. Noe av poenget i denne tråden er vel at veldig mange ville gjort motsatt valg av det du gjorde, bare fordi det var en Gibson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men skulle tro gibson var mye bedre ifølge halve forumet... forumritter skryter gibson opp i skyene på dette forumet..

Hehe, akkurat det motsatte av mitt inntrykk.. Hver eneste gang noen har lagd en tråd som heter "Kjøpe Gibson LP, hvilken?" eller noe i den duren så svarer folk "Edwards". Synes det er ganske komisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et forsøk på å forklare det trådstarter vil ha debatt om, er det jo slik, som nevnt i flere tråder her på forumet, at til og med på store kjente merker som Gibson og Fender, er prisen historisk lav. I hvert fall her til lands, og ifht. nordmenns generelle kjøpekraft.

Vel er de kanskje litt dyrere enn "nye" produsenter, men folk flest synes tydeligvis det er verdt de ekstra kronene. Jmf. En tråd om Carvin her, ser vi jo også at bruktprisen på Gibson og Fender holder seg bedre, så da "får man" til en viss grad igjen de ekstra lappene ved å kjøpe disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest de mest interessante merkene nå er ting som Strandberg.
I det siste har de skutt i været og nå også en production-line med gitarer, og ikke bare custombestillinger.
Enda holder de på med det de er kjent med, og tar ikke slike skumle vendinger som Suhr har begynt å gjøre i det siste, som også lenge har vært morsomme å følge med på. (Selv om disse ikke er fult så ferske)

Caparison har også en spesiell modell jeg har lyst å få prøvd.
Caparison Angelus..

http://www.caparisonguitarcompany.com/images/lightbox_gallery/angelus-m3b/angelus-m3b_w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men er det markedet i resten av verden da som bestemmer prisnivået i Norge??
Jeg skjønner jo at det har no å si på prisene hva gitarene går for i store markedsandeler som USA, etc..

Hadde bare venta at prisene skulle gå litt ned, men det skjedde aldri, selv om resten av konsumindexen ramla helt i gulvet... Bøker, biler, mat, olje, o.s.v..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hah! Da så...

Treverkene har jo også fått en kick..
Hører coucobolo, eller hvordan det nå skrives, har blitt søkt om eksportstopp på.
Så ikke lenge før vi har samme prisene der som på braziliansk rosentre.

Samlers våte drøm eller no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.