Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Jeg ble tirsdag kveld frastjålet en Gibson G20 forsterker, ca tidlig 70talls,fra studioet mitt. Det har ikke vært innbrudd så det må være noen med nøkkel. (det er ett kommunalt hus, så det er ikke bare jeg som har nøkkelen dit)

Skulle noen bli tilbudt å kjøpe en tilsvarende hadde jeg blitt veldig glad for tips om selger.

Den har amerikansk strøm med omformer eksternt og har ripet inn noen bokstaver oppe i høyre hjørne av frontpanelet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble stjålet i Kjøpsvik, Nordland, så jeg tviler på at noen er dummeste nok til å selge den her blant våre 900 innbyggere. Men at jeg kjenner vedkommende er jo heller ikke umulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det Det setter jeg veldig pris på. Det ville jo vært ett naturlig marked. Men jeg fikk plutselig beskjed i natt om at den sto utenfor bygget. Så da er det kun noe smårask av kabler og overganger som mangler, og det kan leve med.

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• 8.2 er RMS spenninga. Gang den med kvadratroten av 2 så har du sånn ca 11.6 VAC Peak to peak. Og så er det spenningsfall over to dioder i en sånn likeretter, ikke alle fire ! Og hvis du måler rett etter likerettern uten noe filterkondiser er det jo ikke ren DC ...     
    • Da er de nye diodene lodda på plass. For at de skal få litt kjøling, lodda jeg de med noe lengde på beina, litt opp fra print kortet, og bøyde de to ytterste litt til siden. Så målte jeg, 8.2V veksel fra trafo, inn på likeretter'n, og ut, 11V...hæh? Skulle ikke de fire diodene til sammen suge ca 2.4 V? Annivay, jeg satte i fire gamle rør, så kretsen fikk last, og, strømstyrke droppa ned til 7V. Så da er vel allt i orden da....
    • Hvis du har en av/på-switch til loopen vil du vel kun få input hvis den er av, og kun loop return hvis den er på? Men parallell loop vil nok også fungere ja
    • Har desverre ikke svar på det. En slipper hvertfall å kutte strenger som ved FR - her trer man strengene inn i blokken bak gitaren. Ingen locking nut, ingen behov for sekskantnøkkel (tør ikke skrive umbraco/unbraco lenger). Ser også ut til at trussrod-justeringen utføres på med et ratt ved siden av neck-pickupen.
    • Muting av signalet gjør jeg allerede med ab boksen regner jeg med, som enten sender gitar signalet til input eller til helix sånn det er satt opp nå. Med en av og på switch til fx loop vil jeg vel også få input signalet med i tilegg til clean amp modulering, det tror jeg blir krøll.  Må undersøke litt ang parallell loop
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.