Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En Jazzmaster blir til...


Anbefalte innlegg

te3ypyvu.jpg

Nutta er på plass, men må av igjen for å av litt på høyden. Fant et nesten komplett shredder-sett med strenger og da måtte en jo prøve å se hvordan det ble med strenger. Aner konturene av at den i det minste blir en jazzmaster som føles som en jazzmaster med all sjarmen som kommer med slike gitarer. Det sedvanlige problemet med skralling fra skurkene på sadlene på stolen gjelder også Warmoth-stolen på like linje med de originale. Her må det blank neglelakk til.

Ellers så har denne kroppen det samme fenomenet ved seg som mange andre reprokropper i jazzmaster/jaguar-klassen, at tremolocavityen må freses litt for å unngå at tremoloen skubber borti. Relativt vanlig problem som lar seg fikse raskt med dremel/overfres eller hoggjern. Må også fikse jording til tremoloen og stolen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leveranse fra GFS i går, en håndfull 43 mm nutter og to 0.11/0.48 Xaviere-strengesett, bare for å ha prøvd de. Under $3 for et strengesett er litt for godt til å være sant. Viste seg å stemme sånn nesten i hvert fall. Lys E-strenge tvinner seg selv opp nede ved kula så den kunne bare kastes. Hadde heldigvis en 0.11-streng liggende, så fikk strenget gitaren opp med komplett sett i går kveld. Tok også og shimmet halsen noe, noe som er vanlig på JM/Jaguar om man ikke bruker 'buzz stop' eller den dyre, men fantastiske Mastery bridgen. Hjalp betraktelig, men kan med fordel shimmes enda litt til for å unngå at lys E-streng ramler av saddelen ved hissig bending.

Ellers 'er man der' med 0.11-sett på en Jazzmaster. Intonasjonen har jeg ikke rørt enda, men strengehøyden er innafor der jeg liker det og dette blir en god gitar sett i forhold til samlet pris (ca 3 høvdinger). Akustisk låter den som en Jazzmaster pleier å låte, om man kan snakke om hvordan en elektrisk gitar skal låte akustisk.

Skal se om jeg får ut fingern og tar frem loddebolten i morgen kveld for å se hvordan dette låter elektrisk også. Har en konvolutt fra gitarist.no liggende med masse kobbertape som det vel blir å kle routingene med, samt at jeg må drille hull til ledning for å koble tremoloen til jord.

Logoen lar vente på seg. Denne 'JBennett' har vært betraktelig tregere på avtrekkern denne gangen, til tross for at logoen har vært klar lenge nå (det er logoen til Tele-bygget som tar tid).

Fred ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med dårlige, lyse E-strenger som tvinner seg opp er et fenomen som ikke bare gjelder billige noname-strenger. Også på dyrere sett har jeg opplevd at den strengen enten ryker eller tvinner seg opp. Jeg kjøpte et par pakker med d'Addario 0.010-strenger for en tid tilbake, siden jeg ikke er typen som skifter strengene ofte. Med et lager av strengen som ryker oftest, så slipper jeg å bytte hele strengesettet hver gang, noe som er spesielt irriterende dersom strengesettet er nesten nytt.

Det finnes tilsvarende pakker med 0.011, f.eks. hos stringsbymail.com (som har kvantumsrabatt dersom du bestiller 10 eller flere)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.