Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En Jazzmaster blir til...


Anbefalte innlegg

Bra tortoise er noe herk å få tak i med mindre med bruker masse spenn på et vintage et, eller får en eller annen 'Spitfire' (begynner vel å få heltestatus på Offsetguitars.com) til å lage et, men de tror jeg koster enormt mye sammenlignet alle de andre som tilbyr tortoise-brett. Hverken det lyse eller det mørke brettet er i nærheten av å være bra nok. Sort tror jeg kan bli bra, men har lyst til å skaffe et sort 'anodized'... Tror det hadde blitt tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som underholdning i pausen i VM-kvalifiseringskampen mellom Norge og Kypros fant jeg frem litt rubbing compound og Autoglym super resin polish og forsøkte på en aldri så liten rubb på forearm contouren. Har jo gjort litt polish før, men ikke på oljelakkerte greier.

Uansett. Det fungerte tålig bra, men må vesentlig mer til enn på feks akryllakk, dvs at det tar ganske lang tid. Tror også at pussing med 1200-papir er for "grovt" og at 1500 og oppover kan være interessant å prøve. Så langt blir det blankt og den skinner, men på en "dus" måte. Pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød tortoise er nice! Hvor bestillte du fra? WD Music har ganske bra rød tror jeg, tenkte å bestille derifra selv etterhvert. Ellers så har jeg lest at mange faktisk liker det fra EYguitarparts, selv om det er print-on. Men tviler på at det er så lett å se, hvis man ikke studerer så altfor nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir veldig fin. Lys tortoise ser helt utrolig bra ut på denne! Hva er diameteren på thimble hullene? Jeg sliter med å finne 11mm propper som jeg trenger til kun CP jazzmaster for å få installert mastery bridgen 100%

Det skader ikke at jeg får Nels Cline vibber av den heller.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød tortoise er nice! Hvor bestillte du fra? WD Music har ganske bra rød tror jeg, tenkte å bestille derifra selv etterhvert. Ellers så har jeg lest at mange faktisk liker det fra EYguitarparts, selv om det er print-on. Men tviler på at det er så lett å se, hvis man ikke studerer så altfor nøye.

Alle brettene mine er fra EYguitarparts. Så vidt jeg har hørt så er de vel blant de få som tilbyr brett som faktisk er kliss like som Fenders AVRI-brett.... WD sine er visst litt "off".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppdatering!

Kroppen er sånn ca ferdigrubbet og polert, og ble ganske så bra. Den endte jo opp med å bli litt 'road worn' Costello møter Nels Cline-look..., som i for seg er ganske tøft.

Drillet huller til halsskruene i går og har fått montert på plass halsen, plekterbrettet er også montert, men har ikke fått gjort wiringen enda.

Ikveld blir det litt sånn "TC gjør ting han aldri har gjort før" når jeg skal tilpasse en nut med flat bunn på en hals med buet nut-slot (7.25" radius). Blir spennende. Har fem nutter å gå på, så jeg har råd til å drite meg litt ut på veien. Blir uansett en morsom erfaring. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.