Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En rockegitarists pinligste bekjennelse


Brekkvasselven

Anbefalte innlegg

Det er etter min mening en flott mulighet til å utvikle seg. Det er mye fet musikk som er fet fordi musikerne evner å trekke inn nye eller annerledes elementer som bryter en tanke med "malen" for musikksjangeren man er i. Nyskapning kommer aldri fra å følge maler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg som ut fra trådtittel trodde tråden kom til å handle om kjønnshår/forhud/baller eller lignende som hadde blitt surra fast i strenger eller pot'er mens man skamløst stod og jukket på øksa under solo, så var det ikke verre enn dette...?

Synes det er flott at du ser alternative løsninger for å få vært mer aktiv jeg. Verdigheten din har du nok helt intakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig det laveste man kan synke.

Jeg lurer på "hvorfor det"? Hvorfor har det seg så at det å spille i band som spiller opp til dans - kanskje den vanligste og eldste form for pragmatisk tilnærming til musikk foruten salmesang - blir sett på som "å synke lavt"? Hvorfor og når det ble det slik at det å bruke musikk som auditiv nytelse i forbindelse med konsert er "innafor" og at det å bruke musikk som et "kroppslig" fenomen gjennom dans, gjerne flere hundre som danser samtidig, er "teit" og "harry"? (merk at jeg ikke går inn på stilarter).

Dette er jo mye bedre enn å ikke spille med noen.

Dette bør langt flere skrive seg bak øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er etter min mening en flott mulighet til å utvikle seg. Det er mye fet musikk som er fet fordi musikerne evner å trekke inn nye eller annerledes elementer som bryter en tanke med "malen" for musikksjangeren man er i. Nyskapning kommer aldri fra å følge maler.

Men nå må man kanskje huske på at nettopp "dænsbænd"-sjangeren, og for så vidt western/bluegrass, er blant sjangrene som er minst åpne for nyskapning. ;)

Vil tro at det er utallige gitarister/trommiser/bassister/pianister etc. som har forsøkt å komme med tidvis "freshe" innspill på et eller Casio-keyboard-preget lydbilde uten at de har lykkes. Om man hører på dagens dænsbænd så hører de jo helt like ut som for 30 år siden...., omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har heldigvis oppdatert kostymene da.

D0063-Gert-Jonnys.jpg

Nå kom skrekken tilbake igjen :blink:

Vel, jeg ser ikke for meg at dette blir min bane resten av livet, men at det blir noe jeg gjør i en periode som så lang som det føles givende.

Blir jo å være vikar/avlastningsgitarist pga at de har store kostnader med å leie inn gitarist fra motsatt ende av landet for hver spilling. Da blir det ikke en heltidsgreie. Og det kan jo være at jeg suger til de grader i denne musikkstilen så mye at de ikke vil ha meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsbandet mitt utviklet seg til festband, med mer og mer innslag av dansebandmusikk. Selvsagt var ikke alle enige i musikkvalget, men det var stort sett enighet at å spille live var greit. For min del så fikk jeg gitarspill og denne typen band så hardt i vrangstrupen at jeg endte opp med halvt års pause fra alt av gitar. Når man dro igang band igjen så kjørte vi på med ca halvt år med kun speedmetalstøy på øvingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at selve danseband sjangeren ikke er allverdens.

Jeg spiller i et countryband og selv om det kanskje ikke er den mest innovative musikken i verden, kunne jeg aldri tenkt meg noe annet.

Da får jeg spille for mange hundre mennesker hvergang, og attpåtil ta godt betalt :-)

Country/danseband er musikk som veeeeeldig mange setter pris på.

Metal musikk med høylytte uforståelige growls skjønner "mannen i gata" ikke en dritt av.

Sånn ser jeg på det.

-Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.