Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sangpedagoger i Oslo?


Heilage

Anbefalte innlegg

Jeg har peiling på at det er jævla dyrt, og at du burde synge og spelle gittar som faen alene først. Til låter, og "solo" for å forbedre teknikk og tone selv. Syng skalaer på samme måte som du spiller skalaer på gitar.

Etter 1 år med koring/"syngig" på øving, har jeg merket litt forbedring. Jeg tør ikke tenke på hva det hadde kostet hos en pedagog, selvom du selvfølgelig ville merket raskere fremgang da. Allikevel, det er greit å ha litt i bunn før du går til noen, tror jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo sunget på egen hånd i mange år, og spilt gitar samtidig. Det var jo det jeg gjorde fra jeg var 14 til jeg begynte å spille el-gitar igjen for halvannet år siden. Synger og spiller et par ganger i uka, tanken om sangpedagog var mer for å lære meg hvordan jeg øke kontrollen over stemmebåndet, slik at jeg kanskje kunne økt registret litt f.eks.

Men, er det veldig dyrt blir det mindre aktuelt. Burde vel forventet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke for meg at sangpedagog er noe billigere enn å ta gitartimer. Husk at folka skal leve av det ;)

Hadde sangpedagog i 2 år på musikklinja og syns jeg fikk veldig mye ut av det. Det synge skalaer har nødvendigvis ikke så mye med å forbedring av teknikk å gjøre. Skalaer synger man får å varme opp stemmebåndene, for så å synge det samme en heltone høyere.

Det gjentar man cirka fra så lavt som man kan til så høyt som man klarer.

Riktig teknikk er nødvendigvis ikke noe som kommer av seg selv. Jeg kan love at du vil merke fremgang både på kort og på lang sikt.

Du trenger nødvendigvis ikke å ta timer så ofte heller, så om en time er dyrt kan du heller ta dem over lengre tid.

Med studier og/eller jobb så er det ikke sikkert du har så god tid til å øve spesifikt på vokalteknikk heller, og sålenge du ikke har øvd godt nok så er det ingen vits til å ta en ny time.

Jeg vil absolutt anbefale det.

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.