Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny nettbutikk!


Liandrian

Anbefalte innlegg

Har aldri opplevd å finne strenger på Coop..

Uansett, jeg bor i Bergen og jeg kjøper strenger på nett. Det er ofte halv pris.

Problemet til TS er ikke at han vil drive nettbutikk, problemet er at han vil konkurere i et (etter mitt skjønn) mettet marked.

Markedet for å selge obskure/boutique-strenger er kanskje bedre, men man kan ikke profittere på kun dette. Det å drive butikk handler (dessverre) om å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå under inntrykk av at de aller fleste gitarister ikke bryr seg med å henge på gitarforumer eller sjekker hvor strenger er billigst på nettet. De kjøper et sett når det trengs.

Edit: men jeg er ikke en av disse, da jeg henger på tre-fire forum og kjøper alt utstyr via nettbutikker. Men 95% av musikere jeg kjenner stikker heller til den lokale gitarsjappa for info og diverse deler.

Endret av proffloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere lykke til, for all del! :)

Jeg kan nå si hva jeg heller kunne tenke meg å se her til lands, og det er pickups/halser/tuners/broer etc fra de mellomstore sekundærprodusentene. Her til lands finner man enten offisielle varer eller kinaskvipet. Det er ingen mellomting. Problemet er kanskje å få til avtaler med disse produsentene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det, tror jeg faktisk de aller fleste som er nogenlunde aktive gitarister, bestiller relativt mange sett i slengen da det er veldig greit å ha liggende...

Noen kjøper kanskje ett sett i gangen, men det er litt kjipt å stå på en gig uten strenger hvis man ryker en. Da er sannsynligvis ikke nærmeste instrumentsjappe åpen, og nærmeste for min del, er 10 mil og ei ferge unna... Nå har det ikke røket streng hos meg på mange år, men det er en annen sak.

Strenger over disk er veldig dyrt i Norge som flere har vært inne på, så å selge strenger av god kvalitet til fornuftig pris samt med så lav fraktkostnad som mulig, er nok alfa omega. Greier man å komme ned mot prisen man må betale ved å bestille fra utlandet, har man jo et fortrinn i at man bør kunne greie å levere raskere innenlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proffloff.. sjekk ut: vintagegitar, godlyd, gitarist.no...

Fine sider det, men la oss si at jeg er på utkikk etter en strat-hals i lønn. Da er det kun gitarist.no som har dette, og jeg får kun tak i C-shape neck, med 12 toms radius og 22 bånd. Og hvis jeg absolutt ville ha en 21 bånds hals måtte jeg ha gått for CBS headstocken, men den har også 12 toms radius. 12 toms radius på en strat? Hvem er disse menneskene? Uansett, ved dette eksemplet kan man se at utvalget av f.eks halser er for snevert her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine sider det, men la oss si at jeg er på utkikk etter en strat-hals i lønn. Da er det kun gitarist.no som har dette, og jeg får kun tak i C-shape neck, med 12 toms radius og 22 bånd. Og hvis jeg absolutt ville ha en 21 bånds hals måtte jeg ha gått for CBS headstocken, men den har også 12 toms radius. 12 toms radius på en strat? Hvem er disse menneskene? Uansett, ved dette eksemplet kan man se at utvalget av f.eks halser er for snevert her til lands.

Godt poeng :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsa der! Skal nok se på om man får rabatt ved å være medlem av dette forumet ja :-)

Har et inntrykk av at folk her på forumet er veldig trofaste mot forhandlere de har hatt god erfaring med, så det er nok en god idé :)

Jeg ville også satset på en blanding av strengetykkelser som er vanskelig å få tak i via butikk, og gjerne et par kjente merker til gode priser. Så kan du kompansere med noen ukjente merker også..

Selv har jeg ingen problemer med å prøve nye merker når det kommer til strenger. Har som regel hatt god og dårlig erfaring med både vellkjente merker og billige merker. Har også innsett at dyre strenger kontra billige ofte ikke betyr bedre kvalitet.

Jeg henger meg på konseptet om å spare penger på frakt ved kjøp av mange sett, spesielt hvis prisen på strengene er bra.

Betalte rundt 110kr for et sett med helt vanlige strenger for noen uker siden over disk, og det var siste gang jeg gjorde det..

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, høres ikke dumt ut å starte nettbutikk gitt :-) jeg har lenge lurt på å bytte strenger til noe bedre, og jeg har lenge sett på phil x sine videoer hos frettedamericana :-) og da har jeg funnet den siden her: http://www.cleartonestrings.com/external-videos/phil-x-introduction-to-cleartone-coated-guitar-strings/

Cleartone strenger høres veldig bra ut, og de skal vare mye lenger enn "vanlige strenger". Så visst jeg skulle ha startet butikk ville jeg ha satset på disse. LYKKE TIL MED NETTBUTIKK..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.